۵۸۰۹
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۴۸۸
سیاسی خارجی

تازه ها

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت «برکشایر هاتاوی» نقض تحریم‌ها علیه ایران توسط یکی از شرکت‌های تابعه خود به نام «ایسکار ترکی» را پذیرفته و با پرداخت جریمه چهار میلیون و ۱۴۰ هزار دلاری موافقت کرده است.

به گزارش فراتیتر، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت «برکشایر هاتاوی» نقض تحریم‌ها علیه ایران توسط یکی از شرکت‌های تابعه خود به نام «ایسکار ترکی» را پذیرفته و با پرداخت جریمه چهار میلیون و ۱۴۰ هزار دلاری موافقت کرده است.

این وزارتخانه مدعی است که شرکت برکشایر هاتاوی، مستقر در ایالت نبراسکا به همراه شرکت ایسکار ترکی مستقر در ترکیه که شرکت تابعه آن محسوب می‌شود، تحریم های ایران را نادیده گرفته‌اند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که شرکت ایسکار ترکیه در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۶ دست کم ۱۴۴ محموله ابزار برش و دیگر ابزار مرتبط با آن به ارزش بیش از ۳۸۳هزار دلار را با اطلاع از این‌که این محموله‌ها به یک توزیع‌کننده در ایران فروخته می‌شوند، به دو توزیع‌کننده مستقر در ترکیه فروخته است.

در ادامه آمده است که فروش این اقلام تحت هدایت مدیران ارشد ایسکار صورت گرفته و این در شرایطی بود که مدیرکل شرکت به این برآورد رسیده بود که تحریم‌های ضد ایرانی لغو خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در حالی که شرکت برکشایر همواره بر پایبندی به تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران تاکید می‌کرد، همچنین شرکت ایسکار ترکیه تلاش می‌کرد اقدام‌هایی برای سرپوش گذاشتن بر تعاملات خود ایران انجام دهد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: