۵۸۰۲
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
تعداد بازدید : ۴۴۷
سیاسی خارجی

تازه ها

ترامپ از دادستان کل آمریکا خواسته تا درباره "فساد بزرگ خانواده بایدن" تحقیقاتی را انجام دهد.

به گزارش فراتیتر و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه نیویورک پست روز چهارشنبه گذشته یکسری ایمیل‌های مربوط به هانتر بایدن، پسر جو بایدن کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را منتشر کرد که نشان می‌دهد هانتر ارتباطاتی را با کمپانی اوکراینی بوریسما داشته است؛ اتهامی که کارزار انتخاباتی بایدن آن را رد می‌کند.

حالا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از دادستان کل این کشور ویلیام بار خواسته تا اقدامی عاجل انجام دهد و تحقیقاتی را مرتبط با اتهامات حول تجارت و کسب و کار خانواده بایدن در اوکراین ترتیب دهد.

ترامپ همچنین خواسته تا اطلاعات مرتبط پیش از انتخابات سوم نوامبر منتشر شود.

وی افزود:‌ این یک فساد بزرگ است و پیش از انتخابات باید بر همگان مشخص شود.

پیشتر گروهی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از دادستان کل این کشور خواسته بودند تا یک دادستان ویژه را برای بررسی و تحقیق درباره اتهام فساد مرتبط با خانواده بایدن منصوب کند. وزارت دادگستری هنوز به درخواست ترامپ پاسخی نداده است.

اظهارات ترامپ در پی انتشار مطلبی در روزنامه نیویورک پست مطرح شد که در آن نوشته شده هانتر بایدن به برگزاری نشستی بین پدرش وقتی که معاون اوباما بود و وظیفه نظارت بر سیاست آمریکا در قبال اوکراین را داشت با مدیر اجرایی کمپانی انرژی اوکراینی بوریسما کمک کرده است.

هانتر در آن زمان جزئی از هیات مدیره این کمپانی بود. این اتهامات کمی پیش از آن مطرح شده که ادعا شد بایدن مقام‌ها در کی‌یف را برای اخراج دادستان کل اوکراین مسئول تحقیق از بوریسما در ارتباط با اتهام فساد تحت فشار قرار داده است.

جو بایدن مدت‌هاست که دخالت در توافق‌های تجاری پسرش در اوکراین را رد می‌کند و کارزار انتخاباتی وی نیز مکررا گفته که هیچ نشستی بین او و مقام‌های اوکراینی صورت نگرفته است.

آدام شف، رئیس اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال مرتبط دانستن داستان نیویورک پست به اقدامات و تلاش‌های اطلاعات غلط روسیه است؛ مساله‌ای که جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا که ترامپ وی را منصوب کرده، رد می‌شود. ترامپ گفته که اتهامات آدام شف، "واقعا احمقانه" هستند.

ترامپ حتی گفته که بایدن باید در نتیجه اقدامات نادرستش به زندان بیفتد و خانواده رقیب خودش را یک "جنایتکار سازمان یافته" توصیف کرده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: