۶۲۳۴
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید : ۱۲۳
پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر از مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) خاکسپاری شد.

پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر از مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) خاکسپاری شد.

به گزارش فراتیتر، پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر با حضور جمع زیادی از هنرمندان و شخصیت‌های هنری و سینمایی کشور صبح امروز چهارشنبه ۲۶ مهرماه مقابل تالار وحدت برگزار شد.
سینماگرانی چون مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، احمدرضا درویش، محمد مهدی عسگرپور، داریوش فرهنگ، رضا درمیشیان، مسعود کرامتی، بهرام رادان، محمد علی نجفی، علی مصفا، جعفر پناهی، محمد رسول اف، همایون ارشادی، حسن پورشیرازی، غزل شاکری، دانش اقباشاوی، محسن امیریوسفی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی معاون اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، حبیب دهقان‌نسب، مانی حقیقی، مازیار میری، هانیه توسلی، محمدرضا دلپاک، ابوالحسن داودی، مرتضی شایسته، همایون اسعدیان، مسعود اطیابی و... از جمله هنرمندان و مسئولان حاضر در این مراسم بودند

بهرام رادان در این مراسم گفت: یاران و بزرگان یک به یک می روند، دعا کنیم سایه آنها که هستند مستدام باقی بماند.

علی مصفا نیز با ابراز تاثر اظهار کرد: چطور می توانم از همه فامیل دوستان و شیفتگان داریوش تشکر کنم؟ چطور چنین مرگ هولناکی این چنین مرد بزرگی را با خود برد؟

وی افزود: داریوش هنرمند واقعی بود و در لایه های مختلف سطحی تا عمیق زندگی، زندگی می کرد. چه تقدیر تلخی برای تو و وحیده رقم خورد؟

صفا مهرجویی فرزند آن مرحوم نیز گفت: دنیا نه تنها هنرمندی فوق العاده بلکه پدری تمام عیار را از دست داد که سرشار از دانش، فلسفه، از نقاشان و فیلمسازان معروف بود. امیدوار بودم بار دیگر با او گپ بزنم و در آغوش بگیرم و از رمان آخری که خواندم برای او بگویم.

وی افزود: برای دوستداران پدرم، خانواده و خواهرانم مریم و مونا آرزوی شکیبایی می‌کنم.

همچنین در این آیین پیام کیانوش عیاری قرائت شد: «داریوش مهرجویی متبحرترین ترسیم کننده سینما بود که در آثارش این ویژگی‌ها را به تصویر کشید و با دانش و بینش خود می‌توانست روایت زندگی را به معنای واقعی به تصویر بکشد. به دلیل بستری بودن امکان حضور نبود. یادش گرامی.»

محسن امیر یوسفی نیز پیام کانون کارگردانان سینمای ایران را قرائت کرد: «بعد از مرگ غم انگیز کیومرث پوراحمد شاهد مرگ داریوش مهرجویی هستیم. کسی فکر نمی‌کرد داریوش مهرجویی که از شاخص‌ترین سینماگران روشنفکر بود این گونه فجیع در خانه اش به قتل برسد و سرانجامی چنین تلخ داشته باشد. انجمن خواسته خیلی سریع‌تر قاتلان داریوش مهرجویی را مجازات کنند.»

مرضیه برومند نیز اظهار کرد: نمی دانم چه بگویم. قرار بود متنی نوشته شود. هیچ کلماتی نمی‌توانست این درد بزرگ و این فقدان فجیع را توصیف کند و من مجبور شدم امروز بیایم و حرف بزنم. خانه سینما خودش عزادار است و باید به دیگران هم تسلیت بگوید. اگر نگوییم شاخص‌ترین که تاثیرگذارترین کارگردان سینمای ایران بود.

وی افزود: مهرجویی با «دایره مینا» که افتخار بازی در این کار را داشتم باعث شد تا سازمان انتقال خون دایر شود و با فیلم «گاو» باب محتوا محورترین آثار سینمایی گشوده شود. به کسانی که بذر مهرجویی و علی حاتمی و ... در وجودشان نهاده شده اجازه بدهید حرف بزنند.

برومند خطاب به مونا دختر مهرجویی نیز گفت: مونا جان خانه سینما خانه توست و آغوش این انجمن به روی تو باز است.

پیام مریم مهرجویی هم پخش شد: «خواستم از اهالی سینما که در سال‌های متعدد با پدر کار کردند و از همه مردم ایران تشکر کنم. همه ما در این شوک بزرگ هستیم و علت آن این است که همه شیفته داریوش مهرجویی هستیم. پدرم واقعا با همه داد و بیدادها قلبی ساده و بی شیله پیله داشت.»

مونا مهرجویی هم گفت: فقط خواستم بابت حضور تک تک شما که آمدید تشکر کنم. تنها احساسی که دارم این است که پدر و مادرم کنارم ایستاده‌اند و شانه‌هایم را گرفته اند و می‌دانم کنارم هستند. به قول بابا، قاتلان میان ما هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: