۶۲۵۵
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۸۹
بازار مسکن در ماه‌های اخیر در رکود کامل به سر برده و قیمت‌های پیشنهادی تا 20 درصد کاهش داشته است.

بازار مسکن در ماه‌های اخیر در رکود کامل به سر برده و قیمت‌های پیشنهادی تا 20 درصد کاهش داشته است.

به گزارش فراتیتر، سعید لطفی، عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران، گفت: اتفاقات اخیر منطقه هیچ نوع تاثیری در بازار ملک ایجاد نکرده و بازار در رکود به سر می‌برد. قیمت‌های پیشنهادی نیز در مواردی تا ۲۰ درصد کاهش یافته و همان وضعیت حاکم است.

وی افزود: ریزش قیمت‌ها اغلب در واحدهای نامرغوب، قدیمی و فاقد امکانات اتفاق افتاده است. در مواردی هم که سازندگان یا مالکان نیاز مالی دارند شاهد تخفیف‌هایی هستیم. درخصوص وضعیت کلی بازار مسکن می‌توان از واژه انتظارات کاهشی استفاده کرد. بدین معنا که فضای عمومی بازار میل به کاهش دارد، اما به هر حال قیمت مسکن از پارامترهای مختلفی تاثیر می‌گیرد که شامل شرایط اقتصاد کلان، بازارهای موازی و هزینه ساخت است.

به گفته لطفی بعید است که تا پایان سال و انتخابات مجلس شاهد تحول چشمگیری در بازار مسکن باشیم. برآورد فعالان بازار ملک این است که قیمت‌ها تا پایان امسال دستخوش تغییر نشود.

وی، رکود فعلی بازار مسکن را ناشی از احتیاط خریداران و فروشندگان دانست و گفت: خریدار واقعی در بازار وجود ندارد. فروشندگان نیز دلشان نمی‌خواهد با قیمت‌های کمتر از نرخ خرید، واحدهای خود را بفروشند. از طرف دیگر دولت طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال را کلید زده که مقداری در افزایش عرضه موثر بوده و ممکن است بخشی از تقاضای مصرفی را در آینده پاسخ بدهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: