۶۳۶۳
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
تعداد بازدید : ۱۰۴
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خبر داد:
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو از شکایت 60 درصدی از فروشگاه‌های اینترنتی خبر داد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو از شکایت 60 درصدی از فروشگاه‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش فراتیتر، سید احمد حسینی اظهار کرد: در شکایات رسیده به این اتحادیه، حدود 40 درصد به علت خرابی قطعات است که بعد از نصب و استفاده متوجه می‌شوند و حدود 30 درصد هم به علت نامناسب بودن قطعاتی که قبل از استفاده و نصب مطلع می‌شوند. همچنین حدود 10 درصد مربوط به گران‌فروشی و 10 درصد مربوط به غیراصلی بودن قطعات و 10 درصد دیگر هم مربوط به سایر موارد است. نکته حائز اهمیت این است که بالغ بر 60 درصد از شکایات از فروشگاه‌های اینترنتی و عرضه‌کنندگان خارج از شبکه انجام می‌شود که ما هیچ دسترسی موثری به این اعضا نداریم.

وی تصریح کرد: افتخار این را داریم که این کمیسیون به صورت مداوم و هرروز در ساعات اداری به شکایات مصرف‌کنندگان محترم رسیدگی می‌کند. امروز کمتر از یک‌ دوهزارم از فروش‌ها منجر به شکایات در اتحادیه می‌شود.
حسینی با باین اینکه دریافت شکایات به صورت نامه و حضوری است گفت: امیدواریم به زودی با اجرایی شدن طرح اتوماسیون در اتحادیه به صورت ثبت در سامانه هم اجرایی شود.
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات همچنین در خصوص مجموع شکایات رسیده به این اتحادیه اظهار کرد: در شکایات، حدود 40 درصد به علت خرابی قطعات است که بعد از نصب و استفاده متوجه می‌شوند و حدود 30 درصد هم به علت نامناسب بودن قطعاتی که قبل از استفاده و نصب مطلع می‌شوند. همچنین حدود 10 درصد مربوط به گران‌فروشی و 10 درصد مربوط به غیراصلی بودن قطعات و 10 درصد دیگر هم مربوط به سایر موارد است. نکته حائز اهمیت این است که بالغ بر 60 درصد از شکایات از فروشگاه‌های اینترنتی و عرضه‌کنندگان خارج از شبکه انجام می‌شود که ما هیچ دسترسی موثری به این اعضا نداریم.
وی تصریح کرد: در اتحادیه در شهر تهران، حدود 6500 واحد صنفی با پروانه کسب است که نظارت اتحادیه بر آن‌ها انجام می‌شود. کمترین شکایات از واحد‌های صنفی دارای پروانه انجام می‌شود.
مراحل رسیدگی به شکایت در این کمیسیون به چه شکل است؟
سید احمد حسینی در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات گفت: مراحل شکایت در کمیسیون شکایات به این صورت است که شاکی شکایت خود را مطرح می‌کند، دلایل مورد بررسی قرار می‌گیرد، با تماس یا دعوت از شاکیان پرونده هم حرف‌های آن‌ها هم شنیده می‌شود و در کمیسیون فنی و توسط اعضای خبره در آن رسته مورد بررسی قرار می‌گیرد. این بررسی‌ها شامل اصالت کالا، بررسی عملکرد و نحوه نصب و راه‌اندازی قطعات است که با استفاده از کارشناسان خبره در اتحادیه تعمیرکاران خودرو انجام می‌شود. همچنین در صورت لزوم بررسی قیمت ها و سوابق کالا و فروشندگان هم بررسی می‌شود. در نهایت با برگزاری جلسات حضوری این موضوع حل‌وفصل می‌شود و صدور رای به نفع زیان‌دیده و پیگیری اجرای رای انجام می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: