۶۴۲۷
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
تعداد بازدید : ۶۰
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تخریب سه چهارم شهر تهران با زلزله احتمالی را رد کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تخریب سه چهارم شهر تهران با زلزله احتمالی را رد کرد.

به گزارش فراتیتر، علی نصیری درباره اینکه گفته شود در زلزله احتمالی سه‌چهارم شهر تهران خراب می‌شود، ضمن رد این موضوع گفت: هیچ‌کدام از مطالعات در اختیار سازمان مدیریت بحران شهر تهران از این آمار حمایت نکرده و نتایج ارزیابی سامانه تخمین خسارت دقیقا برخلاف این اعداد است

علی نصیری درباره آمارهای احتمالی از تلفات زلزله احتمالی در تهران گفت:‌ در مورد زلزله همواره باید آمادگی لازم را داشته باشیم و همانطور که بارها گفته شده باید تلاش کنیم تا پیشگیری و ارتقاء آمادگی را به طور همزمان در دستورکار قرار دهیم. این هم موضوعی نیست که بگوییم صرفا وظیفه یک سازمان بوده یا یک جناح باید پیگیرآن باشد. واقعیتی که نباید فراموش شود این است که مدیریت بحران جای تسویه حساب‌های سیاسی نیست.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران برای قبل، حین و پس از وقوع زلزله و اساسا هر بحران دیگری آمادگی دارد، گفت: گاهی در تنظیم برخی خبرها و گزارش‌ها موضوع به گونه‌ای منتشر می‌شود که گویا مردم در سه روز نخست پس از وقوع حوادث و بحران‌ها از سوی دولت و حاکمیت به حال خود رها می‌شوند، این موضوع به هیچ وجه صحت نداشته و همانطور که گفتم مدیریت بحران و تمامی دستگاه‌ها در این خصوص دستورالعمل‌هایی را دارند که باید انجام دهند. این موارد در شرایط عادی نیز بارها در مانورها مورد تمرین و ارزیابی قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: