۶۵۹۸
جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
تعداد بازدید : ۶۷
برای کاهش انتشار کربن، تمام پروازهای تیم‌های فوتبال با فاصله کمتر از سه ساعت جای خود را به مسافرت با قطار دادند.

برای کاهش انتشار کربن، تمام پروازهای تیم‌های فوتبال با فاصله کمتر از سه ساعت جای خود را به مسافرت با قطار دادند.

به گزارش فراتیتر، فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرد که از این پس کیلیان امباپه و تیم‌های فوتبال این کشور به همه مسابقات که در فاصله کمتر از سه ساعت قرار دارند با قطار سفر می‌کنند. این تصمیم برای کاهش انتشار کربن در دستور کار فدراسیون قرار گرفته است.

فدراسیون فوتبال این کشور هفته گذشته سیاست جدید را که برای تمامی تیم‌های ملی اعمال می‌شود، اعلام کرد. اما اجرای آن برای تیم بزرگسالان مردان کمی بیشتر طول می‌کشد، زیرا فدراسیون فوتبال فرانسه در مورد تدارکات حمل‌ونقل عمومی برای ستاره‌های جهانی مانند کیلیان امباپه فکر می‌کند.

فیلیپ دیالو، رئیس  فدراسیون فوتبال فرانسه، می‌گوید: «با دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه، در حال بررسی امکان سفر تیم بزرگسالان فرانسه با قطار برای مسابقات لیون در ماه مارس هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که تیم ملی فرانسه الگوی خوبی است و سیاست‌گذار زیست محیطی را برجسته می‌کند.»

این سیاست در حال حاضر برای تیم زنان و زیر 21 سال به مربیگری تیری هانری اعمال شده است.

در دنیا وسایل ورزشی می‌توانند مقدار زیادی انتشار کربن ایجاد کنند. برای مثال، جام جهانی کریکت مردان که در حال حاضر در هند برگزار می‌شود، شامل هشت پرواز برای تیم‌ها به مکان‌های مختلف شهر است. در واقع آنقدر زیاد است که برای برخی از ورزشکاران قد بلند که در کابین هواپیماهای معمولی به سختی جا می‌شوند، مشکل ایجاد می‌کند. با این حال، فرانسه قبلاً در سطح ملی با ممنوعیت پروازهای داخلی کوتاه‌مدت در اوایل سال جاری، شرایطی را ایجاد کرده است.

بر اساس قوانین جدید زیست محیطی این کشور، پروازهای داخلی در صورتی که سفر در کمتر از دو ساعت و نیم با قطار انجام شود، ممنوع است.

فدراسیون فوتبال فرانسه آگاه است که حمل‌ونقل تیم مردان A فرانسه از طریق قطار چالش‌هایی را به همراه دارد.

دیالو می‌گوید: «سوالات امنیتی و سوالاتی در مورد راحتی سایر مسافران وجود دارد. اگر تیم‌های فرانسوی را فردا در ایستگاه لیون قرار دهیم، ممکن است باعث شلوغی شود و قطارها به موقع حرکت نکنند. به همین دلیل به مارس اشاره کردم، ما به خودمان زمان دادیم، با مدیران SNCF، تیم فرانسوی،فدراسیون فوتبال فرانسه و مقامات دولتی همه جوانب را بررسی کنیم.»

حمل‌ونقل پایدار در سراسر کشورها در حال گسترش است. انجمن حامیان فوتبال (FSA) و باشگاه‌های لیگ فوتبال انگلیس (EFL) اخیراً منشور سفر پایدار را راه‌اندازی کرده‌اند. باشگاه‌هایی از جمله بریستول سیتی، فارست گرین روورز، میلوال و سویندون تاون برای این طرح ثبت نام کرده اند که تیم‌ها را تشویق می‌کند با مربی یا قطار سفر کنند.

در اوایل سال جاری، تحقیقات شواهدی از 81 پرواز داخلی کوتاه‌مدت فردی توسط تیم‌های لیگ برتر به و از 100 مسابقه در طول دو ماه یافت. برخی از آنها به 27 دقیقه کوتاه بود.

کیتی کراس، مدیر عامل Pledgeball، یک موسسه خیریه فوتبال که منشور را ایجاد کرده است، می‌گوید: «اتکای باشگاه‌های فوتبال به پروازهای کوتاه‌مدت، خاری در چشم استراتژی‌های پایداری گسترده‌تر آن‌ها است.»

این منشور به باشگاه‌ها کمک می‌کند تا شیوه‌های سفر پایدارتری را در فعالیت‌های خود بگنجانند و با الگوبرداری به طرفداران و عموم مردم نشان دهند که اقدامات اقلیمی انجام شدنی است.

راه‌آهن بزرگ غربی (GWR) می‌گوید: «برای پشتیبانی از تدارکات تیم‌های بیشتری که با قطار می‌روند، آماده است.»

سارا هند، مدیر فروش انحصاری GWR، می‌گوید: «ما یک تیم فروش تخصصی داریم که آماده کمک به باشگاه‌های فوتبالی هستیم که به دنبال سفر با قطار هستند، که همانطور که همه می‌دانیم این حمل‌ونقل بسیار سازگار با محیط‌زیست است.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: