۸۰۴۸
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
تعداد بازدید : ۷۰
مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اعلام کرد: یارانه کمک زیان قطارهای حومه‌ای با بهای تمام‌شده این قطارها تناسب ندارد.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اعلام کرد: یارانه کمک زیان قطارهای حومه‌ای با بهای تمام‌شده این قطارها تناسب ندارد.

 

به گزارش فراتیتر، مدیرعامل شرکت رجا با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم و قابل بررسی در خصوص قطارهای حومه‌ای این شرکت، نرخ بلیت این قطار است، گفت: در حال حاضر به‌طور مثال بلیت قطار تهران به پیشوا با قیمت ۴۰ هزار ریال به فروش می‌رسد، در حالی‌که بهای تمام‌شده این بلیت برای شرکت رجا حداقل ۶۵۰ هزار ریال است؛ به عبارت دیگر هزینه‌ای که بابت فروش بلیت این قطار از مسافر دریافت می‌شود، تنها حدود ۶ درصد بهای تمام شده این بلیت را پوشش می‌دهد.

 

ناصر بختیاری با اشاره به اظهارات اخیر مدیرعامل محترم شرکت راه‌آهن ج. ا. ا در خصوص پرداخت چند ده میلیارد تومان یارانه کمک زیان قطارهای حومه‌ای به شرکت رجا افزود: شرکت راه‌آهن ج. ا. ا در اول شهریور ۱۴۰۲ طی نامه‌ای، یارانه کمک زیان قطارهای حومه‌ای، مورد تصویب هیأت مدیره آن شرکت را برای سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ مبلغ ۲.۱۶۰ میلیارد ریال محاسبه کرده است و در حساب فی‌مابین منظور نموده است که نسبت به بهای تمام شده ناچیز است.

 

مدیرعامل شرکت رجا همچنین بیان کرد: این شرکت مطالبات دیگری را از محل ارائه خدمات تکلیفی و برخی موارد دیگر دارد که در این محاسبات لحاظ نشده است.

 

وی اظهار داشت: قطعاً مدیرعامل شرکت راه‌آهن و سایر مسؤولان به هیچ وجه راضی نخواهند بود تا شرکت رجا از حقوق بیمه شدگان تأمین اجتماعی برای قطارهای حومه‌ای که جزو تکالیف صریح قانونی راه‌آهن است هزینه کند، لذا توجه به این نوع خدمات‌دهی و پرداخت هزینه واقعی آن از سوی راه آهن به رجا جزو وظایف آن شرکت به عنوان متولی در ارائه خدمات با قطارهای محلی و حومه‌ای است.

منبع: مهر
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: