۶۶۰۴
جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید : ۶۹
آمریکا به حملات راکتی گروه‌های مقاومت واکنش نشان داد و مدعی حمله به تاسیسات نظامی در سوریه شد.

آمریکا به حملات راکتی گروه‌های مقاومت واکنش نشان داد و مدعی حمله به تاسیسات نظامی در سوریه شد.

به گزارش فراتیتر، در همین ارتباط نیز، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه مدعی شد که به دو تأسیسات در شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران و گروه‌های مرتبط با آن استفاده می‌شود، حمله کردیم.

پنتاگون یا همان وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که ارتش آمریکا سحرگاه امروز به دو سایت «مرتبط با سپاه پاسداران ایران» در شرق سوریه حمله هوایی کرده است.

وزارت دفاع آمریکا گفته است که حملات در سوریه در پاسخ به یک سری حملات مداوم علیه پرسنل آمریکایی در عراق صورت گرفته است.

ساعاتی پیش از این، برخی منابع از شنیدن صدای انفجار در میدان گازی کونیکو در حومه شمالی دیرالزور سوریه خبر دادند و گفته شد که این انفجارها ناشی از هدف قرار دادن پایگاه ارتش آمریکا در میدان گازی «کونیکو» واقع در شرق سوریه با چندین راکت و موشک بوده است.

هنوز جزئیاتی از خسارات و آسیب‌های احتمالی به این پایگاه نظامی اعلام نشده و به نظر می‌رسد که پایگاه آمریکایی مذکور از سوی گروه‌های مقاومت هدف قرار گرفته است.

این چندمین حمله به پایگاه نظامی مذکور در سوریه طی کمتر از ۱۰ روز گذشته بود.

هفته گذشته نیز گروه مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای مسؤولیت حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو را به عهده گرفت. گروه مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی عراق پایگاه اشغالگران آمریکایی را در میدان گازی کونیکو در شمال شرق دیرالزور هدف حملات موشکی قرار دادند و اهداف با دقت مورد اصابت قرار گرفت.

منابع محلی اعلام کردند که در پی این حمله، نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه به حالت آماده باش درآمده و جنگنده‌ها و بالگردهای آمریکایی نیز برفراز منطقه پرواز کردند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: