۶۸۳
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
تعداد بازدید : ۵۴۷
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

گفتگوی روی تیتر با یک کارشناس بورسی
پس از اتفاقات تلخ اخیر از جمله شهادت سردار سلیمانی و مرگ بسیاری از افراد در سانحه هواپیمایی و تصادفات اخیر بازار سهام نوسانات زیادی را شاهد بود و فراز و فرود‌های چشمگیری را به نمایش گذاشت، اما نکته جالب توجه این بود که این نوسان خیلی ادامه‌دار نبوده و بازار در روز‌های اخیر به روند صعودی و مثبت خود بازگشت.
به گزارش روی تیتر، پس از اتفاقات تلخ اخیر از جمله شهادت سردار سلیمانی و مرگ بسیاری از افراد در سانحه هواپیمایی و تصادفات اخیر بازار سهام نوسانات زیادی را شاهد بود و فراز و فرود‌های چشمگیری را به نمایش گذاشت، اما نکته جالب توجه این بود که این نوسان خیلی ادامه‌دار نبوده و بازار در روز‌های اخیر به روند صعودی و مثبت خود بازگشت.

برای روشن شدن این موضوع و پیش‌بینی بازار در هفته آینده به سراغ یکی از کارشناسان حوزه بورس، محمدباقر خادمی رفته و با او به گفتکو پرداختیم.

محمدباقر خادمی، کارشناس مسائل بورسی در مصاحبه با روی تیتر، در خصوص وضعیت بازار سهام در روز‌های اخیر عنوان کرد: با توجه به اینکه بازار سهام به اتفاقات سیاسی کشور واکنش نشان می‌دهد، این نوسانات طبیعی و به عبارتی ذات بازار است. سرمایه‌گذارانی که در وضعیت کنونی بازار می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند؛ باید دید بلندمدتی داشته باشند و سرمایه‌گذاری دو روزه و یا یک هفته‌ای را در نظر نگیرند، چرا که بازار در هر وضعیت سیاسی روند خود را طی خواهد کرد.

وی افزود: بازار سهام، خود را نسبت به اتفاقات سیاسی و اقتصادی که وجود دارد ایزوله کرده و روند خود را طی می‌کند. اتفاقات از این دست خیلی کوتاه‌مدت بر بازار اثر خواهد گذاشت و بیشتر از یکی دو روز تاثیری نخواهد داشت. بدترین اتفاقات ممکن در کشور ما در روز‌های گذشته رخ داد و شاهد واکنش کوتاه‌مدت بازار به آن‌ها بودیم و این بدترین اتفاقات این مدت اخیر بود وپیش‌بینی من از اتفاقات سیاسی این است که از این به بعد اتفاقات مثبت و خوبی را شاهد خواهیم بود؛ بنابراین با توجه به واکنش بازار به اتفاقات اخیر، می‌توان آینده خوبی را برای بازار پیش‌بینی کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به رشدی که بازار در این مدت دو ساله داشته است و همچنین آیتم‌های بنیادی موجود، ریسک آن قابل توجه بوده و سهامداران باید تلاش کنند هدف و موقعیت سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنند. سرمایه‌گذاران باید تنها بر سهم‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که بنیادی هستند وآینده و پتانسیل سرمایه‌گذاری خوبی دارند، زیرا سهم‌هایی خرد زمانی که بازار خود را اصلاح کند بازخورد خوبی نخواهند داشت.

خادمی درخصوص دو درصدی شدن شدن بازار گفت: به نظر من دو درصدی کردن بازار کار درستی نبود و باید از روز اول این اقدام انجام می‌شد و انجام این کار در روز آخر کار درستی نبود. حتی اگر در روز شنبه بازار دو درصدی می‌شد بازار به تعادل می‌رسید و سهامداران می‌توانستند به راحتی خرید و فروش کنند. من شخصا با انجام این کار موافق نبوده و آن را اتفاق خوبی نمی‌دانم مگر آن که تنها در یک روز بازار دو درصدی شود.

خادمی وضعیت بازار سهام در هفته آینده را اعلام کرد و درخصوص پیشنهاد خرید سهام به سهامداران در هفته آینده گفت: با توجه به آخرین مصوبه در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی دولت، بازار در هفته آینده احتمالا مثبت خواهد بود و بازار روند صعودی را خواهد داشت. بیشترین پتانسیل موجود در بازار در گروه خودرویی‌ها وجود دارد و سهم خوبی برای خرید است. گروه بانکی‌ها نیز وضعیت خوبی دارند و بیشترین پتانسیل به این دو گروه تعلق دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: