۶۸۳۱
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
تعداد بازدید : ۱۴۱
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

بازی ملوان و پرسپولیس در بندر انزلی برگزار شد. تیم داوری دیدار: سید وحید کاظمی، محمدرضا منصوری، یعقوب سخندان، مهرداد خسروی

بازی ملوان و پرسپولیس در بندر انزلی برگزار شد. تیم داوری دیدار: سید وحید کاظمی، محمدرضا منصوری، یعقوب سخندان، مهرداد خسروی

به گزارش فراتیتر، در این گزارش صحنه های حساس داوری این دیدار بررسی شده است:

دقيقه ٣: در همان ابتداى بازى به نظر رسيد گلر ملوان توپ را خارج از محوطه جريمه مهار كرد كه داور چنين اعتقادى نداشت:

نظر كارشناسى: جريمه گلر در صورت احراز داور، كارت قرمز بود. 

دقيقه ١٢: خطاى مشكوكى در محوطه جريمه ملوان رخ داد كه به علت كيفيت تصاوير امكان اظهارنظر وجود ندارد:

کارشناس داوری فوتبال کشور اعتقاد دارد، داور دیدار ملوان بندر انزلی - پرسپولیس مرتکب اشتباه شده و پنالتی سرخپوشان را ندیده است.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفتگو با تسنيم در مورد صحنه خروج افشار صداقت دروازه‌بان تیم فوتبال ملوان بندر انزلی و کنترل توپ در خارج از محوطه، اظهار کرد: از زاویه دوربین وسط زمین امکان اظهارنظر دقیق که دروازه‌بان ملوان توپ را بیرون محوطه جریمه لمس کرده باشد، نیست. دروازه‌بان اگر روی خط هم توپ را لمس و در اختیار گرفته باشد، هند محسوب نمی‌شود.

وحید صالحی ، در خصوص قضاوت سید وحید کاظمی در دیدار ملوان بندرانزلی و پرسپولیس اظهار کرد: دو صحنه در نیمه نخت بازی داشتیم. اولین مورد مربوط به دروازه‌بان ملوان بود که توپ را در بیرون از محوطه جریمه گرفت و بعد داخل محوطه شد اما داور و کمک او متوجه نشدند تا به دروازه‌بان ملوان اخطار دهد.

کارشناس داوری افزود: صحنه دیگری که رخ داد خطای مدافع ملوان روی بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه بود که داور اعلام پنالتی نکرد.

محمدرضا ابوالفضلی به ایسنا گفت: در دیدار ملوان ـ پرسپولیس روی عالیشاه هیچ خطایی که منجر به پنالتی شود، رخ نداد.

 خروج افشار صداقت از دروازه (مشکوک به هند- دقیقه ۴)

-- محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه علی‌رغم اینکه دروازه‌بان خارج از محوطه جریمه است اما هنگام لمس توپ بدنش را به عقل متمایل و سپس اقدام به گرفتن توپ می‌کند. با این شرایط به طور دقیق مشخص نیست و نیاز است که دوربین کاملا روی خط قرار داشته باشد. تنها شخصی که می‌تواند بر این صحنه مسلط باشد، کمک داور دوم است و با این شرایط باید به نظر ایشان احترام بگذاریم.

-- محمدحسین ترابیان: از این زاویه مشخص نیست دروازه داخل محوطه توپ را لمس می‌کند یا بیرون.

-- ابراهیم میرزابیگی: در چنین صحنه‌هایی دوربین باید روی خط باشد اما به نظر من زمانی که دروازبان توپ را لمس می‌کند، دستش داخل محوطه جریمه است و حتی اگر روی خط هم باشد، هند نیست. بنابراین به نظرم تصمیم داور درست بود.

-- تورج حق‌وردی: از این زاویه نمی‌توان نظر قطعی داد.

 --مهدی عالیقدر: علی‌رغم اينكه دروازبان بيرون محوطه جريمه است، اما ظاهراً توپ را داخل می‌گيرد؛ لذا با توجه به تصوير، به نظر كمک داور احترام می‌گذاريم.

 --بابک وسیله‌بر: ادامه بازی درست بود. زمان لمس توپ با دست، دروازه‌بان داخل محوطه بود و در بدبینانه‌ترین حالت روی خط محوطه جریمه است که خطوط هم جزء همان محوطه می‌باشد. ناگفته نماند بهترین شخص جهت تشخیص این صحنه کمک داور است.

برخورد حامد نورمحمدی و علی نعمتی (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۱۳)

-- محمدرضا ابوالفضلی: در صحنه خطایی که منجر به اعلام پنالتی شود، رخ نداد و یک جدال طبیعی برای ضربه به توپ محسوب می‌شود. به این ترتیب تصمیم داور درست بود.

-- محمدحسین ترابیان: زمانی که مدافع ملوان سر می‌زند، مهاجم پرسپولیس خودش را خم می‌کند و باعث زمین خوردن حریف می‌شود. ادامه بازی تصمیم درست داور بود.

-- ابراهیم میرزابیگی: مدافع ملوان با پریدن روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد و باید یک ضربه پنالتی اعلام‌ می‌شد.

-- تورج حق‌وردی: مدافع بالاتر از مهاجم پرید و توپ را زد و هیچ خطایی رخ نداد.

-- مهدی عالیقدر: ادامه بازی تصميم صحيح بود و هيچ تخلفی صورت نگرفت.

-- بابک وسیله‌بر: ادامه بازی صحیح بود و خطایی رخ نداده. بازیکن سفید به درستی ضربه سر زد.

برخورد مسعود زائر کاظمین و امید عالیشاه (مشکوک به پنالتی- دقیقه 1+90)

-- محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مدافع ملوان مرتکب هیچ خطایی بر روی مهاجم پرسپولیس نشد و کاملا صحیح توپ را دفع کرد و در ادامه هم توپ به پای مهاجم برخورد کرد و به بیرون رفت. بنابراین ضربه دروازه به درستی از سوی تیم داوری اعلام شد.

-- محمدحسین ترابیان: با توجه به حرکت توپ به نظر می‌رسد تصمیم داور درست است. مدافع اول به توپ ضربه می‌زند و بعد به پای مهاجم برخورد می‌کند و به اوت می‌رود.

-- ابراهیم میرزابیگی: اعلام ضربه دروازه از سوی تیم داوری درست بود. ضمن اینکه برخورد هم بیرون از محوطه جریمه شکل گرفت و اگر خطا بود هم پنالتی نبود.

 --تورج حق‌وردی: خطا توسط مدافع صورت گرفت ولی بیرون از محوطه جریمه بود و خطای پنالتی محسوب نمی‌شد‌.

-- مهدی عالیقدر: مهاجم قبل از اينكه به توپ برسد اقدام به سرنگونی خود به داخل محوطه می‌كند و بنابراین تصميم داور مبنی بر ادامه مسابقه صحيح است.

--بابک وسیله‌بر: توپ با پای مدافع بیرون رفت و باید ضربه کرنر اعلام می‌شد. تکل و برخورد جزئی نیز بیرون محوطه جریمه بود

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: