۶۹۲۷
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۵۶
با توجه به تفاوت حقوق شاغلین و بازنشستگان، رییس مجلس شورای اسلامی از اعضای کمیسیون خواست الحاقات جدیدی به لایحه برنامه برای حجیم نشدن آن اضافه نکنند.

با توجه به تفاوت حقوق شاغلین و بازنشستگان، رییس مجلس شورای اسلامی از اعضای کمیسیون خواست الحاقات جدیدی به لایحه برنامه برای حجیم نشدن آن اضافه نکنند.

به گزارش فراتیتر، جعفرقادری در گفت و گویی درباره آغاز جلسات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه برای بررسی موادارجاعی لایحه برنامه از صحن مجلس گفت: جلسات کمیسیون تلفیق از صبح روز گذشته برای بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه هفتم آغاز شده تا به صورت سه شیفت موارد ارجاعی تا روز یکشنبه هفته آینده (۱۴ آبان ماه) بررسی شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به حضور رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: قالیباف در نشست روز گذشته کلیاتی را درباره روند بررسی لایحه مطرح کردند و از اعضای کمیسیون خواستند حکم جدیدی به احکام ارجاعی لایحه اضافه نکنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد با توجه به زمان کمی که برای بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه باقی مانده، نباید به حجم برنامه اضافه کرد، همچنین قالیباف به این موضوع اشاره کرد که در مباحث مربوط به ایثارگران و بازنشستگان بر اساس جلساتی هماهنگی که با نمایندگان دولت انجام شده، تلاش خواهد شد نتیجه این جلسات به کمیسیون تلفیق برنامه داده شود تا کمیسیون این موارد را بررسی کرده و گزارش آن به صحن مجلس ارائه دهد.

وی با اشاره به احکامی که در لایحه برنامه هفتم توسعه نبود و توسط کمیسیون تلفیق به آن اضافه شد، اظهار داشت: کاهش تفاوت حقوق شاغلین با بازنشستگان و ایثارگران و توجه به صندوق‌های بازنشستگی از دیگر احکامی است که به لایحه دولت اضافه شده تا در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

قادری ادامه داد: همچنین الحاقاتی که پیش از این توسط کمیسیون به لایحه الحاق شده بود و در صحن مجلس بررسی نشد، در جلسات کمیسیون بررسی آن در دستور کار قرار گرفته است و اگر در کمیسیون تلفیق رای لازم را کسب کرد، در گزارش کمیسیون به صحن مجلس گنجانده خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که پس از بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در صحن مجلس، لایحه برنامه هفتم توسعه به شورای نگهبان ارسال شود تا نسبت به بررسی و تصویب آن اقدام گردد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوم مهرماه و در چهل و یک جلسه، بررسی لایحه ۱۱۸ ماده‌ای برنامه هفتم توسعه را در صحن مجلس آغاز کردند.

در جریان بررسی ۱۱۸ ماده لایحه، برخی از این مواد جهت رسیدگی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد و پس از بررسی این لایحه ۱۱۸ ماده‌ای، در ادامه ۶ بند از ۲۳ بند الحاقی به کل لایحه نیز توسط نمایندگان در صحن مجلس بررسی شد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: