۶۹۴۰
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
تعداد بازدید : ۵۸
تورم کمرشکن نفس ملت را بریده است
نماینده مردم لرستان: امیدوارم مسئولان نه از سر دلسوزی برای مردم، بلکه از سر دلسوزی برای خود و برای پاسخگویی برای آن دنیای خودشان، کار کنند

 امیدوارم مسئولان نه از سر دلسوزی برای مردم، بلکه از سر دلسوزی برای خود و برای پاسخگویی برای آن دنیای خودشان، کار کنند

به گزارش فراتیتر، مرتضی محمودوند نماینده خرم‌آباد با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم و نبود صداقت در این حوزه با کیان آنلاین گفتگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید: آقای رئیسی پیش از اینکه رییس‌جمهور شود، در ایام تبلیغات انتخابات و حتی پس از روی کار آمدن، قول‌هایی با صراحت به ملت ایران دادند که یکی از آن‌ها، موضوع ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال بود. متاسفانه اکنون که بیش از دو سال از عمر دولت سیزدهم گذشته است، می‌بینیم که وعده‌های پرزرق و برق، به واقعیت نرسید و حتی پیگیری جدی هم برای عدم‌تحقق آن‌ها صورت نگرفت.

 مردم و ما نمایندگان تصور می‌کردیم که تورم کمرشکن در کشور که نفس ملت را بریده، توسط دولت سیزدهم با ابتکاراتی که از خود نشان خواهند داد، حل و فصل خواهد شد و مردم رنگ آرامش را خواهند دید، اما حقیقت این است که تورم افسارگسیخته ادامه دارد و این مردم هستند که آسیب می‌بینند.

 هزینه خرید و یا اجاره مسکن، برای مردم مظلوم، نجیب و قانع خیلی سخت شده است و شاید امروز مهم‌ترین دغدغه بسیاری از مردم در حوزه مسکن باشد.

 فشار روحی از بابت مسائل اقتصادی به خانواده‌ها بسیار بالاست که این فشار به مادران و کودکان خانواده بیش از حد انتظار است. حال مسئولی که اعتقاد به خدا داشته باشد به خاطر این وضعیت باید قلب‌درد بگیرد و یا از خجالت، سر به مُردن بگذارد. خیلی از خانواده‌های آبرومند، دیگر نمی‌توانند در منطقه‌ای که قبلاً خانه اجاره کرده بودند، تمدید اجاره کنند و به واسطه گرانی‌ها باید روی به مهاجرت به جا‌های خیلی ضعیف‌تر بیاورند.

 امیدوارم مسئولان نه از سر دلسوزی برای مردم، بلکه از سر دلسوزی برای خود و برای پاسخگویی برای آن دنیای خودشان، کار کنند؛ آن هم اگر توانی دارند. به طور کلی کاری کنند که در برابر ملت، رو سیاه نباشند و تا زمانی که مسئولیت دارند، خاطره خوش پیش چشم مردم به جا بگذارند و اگر هم نمی‌توانند کاری کنند و مدیران ضعیف و بی‌تدبیری هستند و یا اصلاً این کاره نیستند، به خاطر خدا و ملت، با صداقت بگویند ما این‌کاره نیستیم و توان اجرایی نداریم و نمی‌توانیم بار سنگینی که به دوش مردم مظلوم ایران است را به سر منزل مقصود برسانیم. اگر این صداقت را به خرج دهند، مطمئنم خدا در ادامه زندگی، به کمک‌شان می‌آید و مردم هم، حلال‌شان خواهند کرد.

 دو سال پیش در استان لرستان، جلسه شورای اداری دولت با حضور آقای رئیسی برگزار شد. در آن جلسه، آمار دروغ نرخ بیکاری در استان لرستان که خیلی پایین‌تر از واقعیت بود، ارائه شد. من مجبور شدم در همان جلسه به این آمار کذب، اعتراض کنم. واقعاً یکی از آمارسازی‌های وحشتناک را من در آن جلسه در خصوص موضوع نرخ بیکاری استان دیدم. از این‌رو به آقای رئیسی گفتم اگر قرار است با همین آمارها، شما سنگ‌بنای دولت‌تان را که از ریشه و بنیان دروغ است، بگذارید، بدانید که نمی‌توانید کاری از پیش ببرید. این اتفاق در ایام ابتدایی کار دولت بود و اکنون که بر صداقت تاکید دارم به خاطر همین اتفاقات نامبارک است.

در استان لرستان بیش از ۴۰۰ هزار جوان مظلوم و ارزشمندی داریم که فاقد شغل هستند. در همان جلسه به آقای رئیسی گفتم، این خطوط کریدور، راه‌سازی و چیز‌هایی را که می‌گویید را نمی‌خواهیم و ارزانی خودتان، ولی به جای آن، یک قول مردانه به لرستانی‌ها بدهید و تنها ۱۰ درصد از جوانان بیکار لرستانی را شاغل کنید و در ادامه با ذکر اسامی و کد ملی، موضوع را برای مردم شفاف کنید، نه اینکه فقط بگویید این کار شد و در حد حرف بماند.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: