۷۲۴
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
تعداد بازدید : ۵۵۱
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، مجتمع توليد گوشت مرغ ماهان، گروه پتروشيمی سرمايه‌گذاری ايرانيان، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، معدنی دماوند، افست، سرمايه‌گذاری گروه صنعتی رنا و گلوکوزان که با نمادهای «غشهداب»، «زماهان»، «پتريران»، «ذوب»، «کدما»، «چافست»، «ورنا» و «غگل» در حال فعالیت هستند اطلاعیه‌هایی را در سامانه کدال منتشر کردند.
به گزارش روی تیتر، شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، معدنی دماوند، افست، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا و گلوکوزان که با نماد‌های «غشهداب»، «زماهان»، «پتریران»، «ذوب»، «کدما»، «چافست»، «ورنا» و «غگل» در حال فعالیت هستند اطلاعیه‌هایی را در سامانه کدال منتشر کردند.

«غشهداب»: این نماد در اطلاعیه خود مصوبه هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه را افشا کرد. در این اطلاعیه آمده است: «افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های بلندمدت. کلیات افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های بلندمدت در راستای افزایش توانگری شرکت و استفاده از مزیت معافیت مالیاتی در مهلت قانونی تعیین شده به تصویب رسید.»

«زماهان»: شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان نیز نماد دیگری است که اقدام به فروش تخم مرغ نطفه‌دار به جهت کنترل ریسک و کاهش مخاطرات تولید صورت پذیرفته و جایگزینی برای محصول جوجه یک روزه گوشتی کرده است که به صورت آزمایشی و در فصل زمستان اجرا خواهد شد، لذا اثر سود و زیانی با اهمیتی نداشته و صرفا برای اجتناب از کاهش احتمالی در درآمد و سود شرکت نسبت به پیش‌بینی‌ها است. ضمنا تخم مرغ نطفه‌دار محصول میانی فرآیند تولید جوجه یک روزه بوده و در ترکیب جدید فروش به عنوان محصول نهائی ارائه می‌شود لذا در صورت انعکاس نتیجه مثبت و مورد انتظار با تصویب هیات‌مدیره برای سایر فصول نیز مد نظر خواهد گرفت و بالطبعع اثر سود و زیانی به صورت کامل در پیش‌بینی‌های آتی برآورد و به سمع و نظر سهامداران خواهد رسید.

«پتریران»: نماد «پتریران» نیز نماد دیگری است که در سامانه کدال دست به افشاسازی زده است. جزئیات این اطلاعیه به شرح زیر است:

«مطابق با مصوبه جلسه هیأت‌مدیره این شرکت به مورخ ۲۹ دی ماه سال ۹۸ تهیه گزارش توجیهی افزایش سـرمایه پیشنهادی هیأت‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام به مبلغ ۹.۵۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشـته و آورده نقدی و مطالبات حاصل شده صاحبان سهام در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. بدیهی است قطعیت این افزایش سرمایه پس از تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه، اخذ اظهار نظر بازرس قانونی، اخـذ مجوزسازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی به طور فوق‌العاده خواهـد بود. همچنین مراحل این افزایش سـرمایه مطابق با دسـتورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه مصوب مورخ ۱۷ مهر ماه سال ۹۵ هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.»

«ذوب»: اجرائیه حکم صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد نیز موضوع اطلاعیه شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان است. در این اطلاعیه عنوان شده است: «پیرو اجرائیه حکم صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به تاریخ ۱۹ آبان ماه سال ۹۸ دارایی سهام آن صندوق به میزان ۱۲۳۶۰ میلیارد ریال بابت اصل مطالبات شرکت ذوب‌آهن اصفهان و جرائم دیرکرد آن بر مبنای شاخص‌های مربوطه و همچنین مبلغ ۶۱۸ میلیارد ریال به عنوان حق‌الاجرا دولتی از طریق شرکت سپره‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه توقیف شده است.»

«کدما»: شرکت معدنی دماوند نیز در اطلاعیه خود از نتیجه مزایده پیش فروش ۲۰۰ تن کنسانتره سرب خبر داد که به علت عدم شرکت متقاضی در مزایده نتیجه‌ای حاصل نشد.

«چافست»: نماد «چافست» نیز زمان پرداخت سود مصوب ۱۰ تومان را طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه، کلیه سهامداران حقیقی از تاریخ دو تیر ماه سال ۹۹ تا ۲۵ شهریور ماه سال ۹۹ می‌توانند با مراجعه به کلیه شعب سراسری بانک تجارت با ارائه اصل و کپی کارت ملی و ارائه کد بورسی سود خود را دریافت کنند.

سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها نیز از دو تیر ماه سال ۹۹ با اعلام شماره حساب و شبای حساب بانکی یا معرفی نماینده سهامدار مستقیما از طریق خود شرکت پرداخت خواهد شد.

سود سهامداران حقوقی نیز سه شهریور ماه سال ۹۹ با اعلام شماره حساب و شماره حساب بانکی یا معرفی نماینده مستقیما از طریق شرکت پرداخت خواهد شد.

«ورنا»: شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا نیز از فروش تعداد ۲۰۰ میلیون سهم شرکت سایپا به قیمت هر سهم ۲۸۶۲ ریال و بهای تمام شده ۱۱۷۳ ریال و شناسایی سود ۳۳۷.۶۵۹ میلیون ریال خبر داد.

«غگل»: این نماد نیز زمان پرداخت سود سال مالی ۳۱ شهریور ماه سال ۹۸ را منتشر کرد که جزئیات آن در جدول زیر قرار دارد.

           
اطلاعیه ۸ نماد بورسی در سامانه کدال
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: