۷۲۹۴
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
تعداد بازدید : ۷۶
بروز رسانی قیمت محصولات ایران خودرو بر اساس صورت های مالی جدید، لحاظ کردن استانداردهای 85 گانه و امکانات رفاهی جدید توسط شورای رقابت قیمت گذاری شده اند.

بروز رسانی قیمت محصولات ایران خودرو بر اساس صورت های مالی جدید، لحاظ کردن استانداردهای 85 گانه و امکانات رفاهی جدید توسط شورای رقابت قیمت گذاری شده اند.

به گزارش فراتتیر، سیدکاظم دلخوش اباتری عنوان کرد: شورای رقابت در تعیین قیمت خودروهای داخلی از جمله محصولات ایران خودرو باید رویکردی واقع بینانه داشته باشد و با توجه به قانون واردات خودرو و سایر قوانین مرتبط با صلاح تولید کننده و مصرف کننده نسبت به قیمت گذاری خودروهای داخلی اقدام کند تا صنعت خودرو داخلی و مشتریان بازار خودرو بیش از این آسیب نبینند.
وی با اشاره به افزایش میانگین 45 درصدی قیمت مواد اولیه و با بیان اینکه 80 درصد قیمت خودرو شامل بهای نهاده های تولید است، تاکید کرد: از آنجا که نرخ مواد اولیه و قطعات تاثیر به سزایی بر قیمت تمام شده تولید خودرو دارند قطعا باید بهای نهاده های تولید را در تعیین قیمت خودرو لحاظ کرد. 
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه عرضه و تعیین قیمت مواد اولیه تولید خودرو در بورس تصریح کرد: بورس روش مناسبی برای عرضه مواد اولیه نیست چراکه ایجاد نوسان و عدم شفافیت در عرضه و قیمت مواد اولیه در بورس، تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان را دشوار کرده است.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: امیدواریم با واقعی شدن قیمت خودرو و از طرفی رعایت استانداردهای 85 گانه و تعبیه امکانات جدید در محصولات ایران خودرو مسیر جلب رضایتمندی مشتریان از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی هموار شود.

منبع: تابناک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: