۷۳۲۴
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
تعداد بازدید : ۴۳
سازمان برنامه‌ و بودجه با افزایش سه برابری بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در دو سال اول دولت سیزدهم خبر داد.

سازمان برنامه‌ و بودجه با افزایش سه برابری بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در دو سال اول دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش فراتیتر، در راستای خدمت به جتمعه ایثارگران، سازمان برنامه‌وبودجه با افزایش سه برابری بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در دو سال اول دولت سیزدهم، دولت با وجود تنگناهای مالی، تمام توان خود را برای خدمت به این گروه اجتماعی مرجع و مؤثر به کار گرفته است.

برخی از اقدامات اخیر سازمان برنامه‌وبودجه به شرح ذیل است: در سال 1399، مجموع عملکرد اعتبارات مخصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران حدوداً مبلغ 26 هزار میلیارد تومان بوده است. این مبلغ در سال 1400 با رشد 42 درصد به مبلغی بالغ بر 37 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و در سال 1401 نیز با رشد 28 درصد به مبلغی بالغ بر 47 هزار میلیارد تومان ارتقا یافته است.

در سال 1402، ابلاغیه بودجه نشان می‌دهد که مجموع عملکرد اعتبارات مرتبط با حقوق و دستمزد ایثارگران به مبلغی بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان رسیده است. متوسط رشد اعتبارات مذکور در سال 1402 نسبت به سال 1401 بیست درصد بوده است.

علاوه‌ بر این مبالغ، از محل جزء 2 بند «و» تبصره 2 قانون بودجه سال 1401، مبلغ 20.000 هزار میلیارد تومان به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص‌یافته که می‌تواند برای پرداخت مطالبات ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی از بنیاد مذکور مورداستفاده قرار گیرد.

در شش‌ماهه اول سال جاری، سازمان برنامه‌وبودجه با تخصیص و پرداخت به‌موقع اعتبارات به بنیاد شهید و امور ایثارگران در سه حوزه مهم کمک نموده است.

در زمینه حقوق و مزایای ایثارگران، نیز سازمان برنامه‌وبودجه موفق به تخصیص و پرداخت مبلغ 22 هزار میلیارد تومان به عنوان حقوق و مزایای ایثارگران در شش ماهه ابتدای سال جاری شده است. این تأمین مالی به ایثارگران کمک نموده و نقش اساسی در تأمین نیازهای زندگی این گروه با ارزش از جامعه دارد.

در زمینه شهریه دانشجویی ایثارگران، سازمان برنامه‌وبودجه حدود 84 میلیارد تومان اعتبار به شهریه دانشجویی ایثارگران تخصیص داده و این گونه به ایثارگران و خانواده‌های آنها در تحصیل کمک نموده است.

در زمینه امور فرهنگی، به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، حدود 210 میلیارد تومان به امور فرهنگی مرتبط با ایثارگران اختصاص یافته و فعالیت‌های مؤثری در این زمینه پشتیبانی شده است.

موضوع تکریم خانواده‌های ایثارگران از اولویت‌های همه نهادهای کشور در انجام خدمات خود به شمار می‌رود. 

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: