۷۴۵۸
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
تعداد بازدید : ۶۸
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت صمت و اقتصاد تکلیف شرعی دارند برای مسکن کاری انجام دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت صمت و اقتصاد تکلیف شرعی دارند برای مسکن کاری انجام دهند.

به گزارش فراتیتر، سیدالبرز حسینی گفت:حدود ۱۶ میلیون نفر حاشیه نشین داریم که یک معضل خیلی اساسی است.

وی در خصوص خروج عرضه فولاد و سیمان از بورس اظهار کرد: مسکن یک اَبرچالش برای کشور است و 12.5 میلیون نفر جمعیت جوان در شرف ازدواج داریم.

وی ادامه داد: امروز 2.5 میلیون نفر جوان بالای 32 سال داریم که سن ازدواج آنها گذشته است.

وی افزود: از سوی دیگر حدود 16 میلیون نفر حاشیه نشین داریم که یک معضل خیلی اساسی است، به این معنا که نظام خانواده مورد تهدید قرار داده است.

وی تاکید کرد: اگر همه اینها را قبول داریم،‌ بنابراین وزیر اقتصاد، وزیر صمت، رئیس سازمان بورس و ... تکلیف شرعی دارند که برای بخش مسکن کاری انجام دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس پیش از این نیز گفته بود: در قانون جهش تولید مسکن، یکی از استوانه‌های قانون تامین نهاده‌های ساختمانی است؛ در قانون به طور مشخص به سیمان و فولاد اشاره شده است. در قانون فرصت را ایجاد کرده‌ایم برای ساخت و ساز مسکن حمایتی (نهضت ملی مسکن) وزارت صمت باید تمهیداتی را ایجاد کند تا با قیمت متعارف نهاده‌های ساختمانی برای پروژه‌ها تامین شود.

حسینی اضافه کرد: در فولاد مثلاً تولید 28 میلیون تن-در سال- را داریم که از این میزان حدود 17 میلیون تن نیاز کشور است. در سیمان نیز 55 میلیون تن نیاز کشور است که بالای 75 میلیون تن در سال تولید این نهاده ساختمانی را داریم.

وی افزود:‌ وقتی مازاد تولید داریم به این معنی است که برای ساخت و ساز مسکن به‌عنوان یک نیاز اساسی با بهره‌گیری از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن به تفاهم و مکانیزم قیمت‌گذاری برسند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که این کار باید برای 5 دهک پایین جامعه انجام شود، گفت:‌ به‌عبارتی دیگر با یک قیمت متعارف انبوه‌سازان ساخت و ساز مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن را انجام دهند. وزارت صمت مکلف به انجام این کار است و در غیراین صورت مجلس حتما سئوال و پیگیری می‌کند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: