۱۳۲۴۴
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
تعداد بازدید : ۴۸
نشریه اقتصادی مید با اشاره به خروج صنعت ساخت و ساز ایران از رکود در سال ۲۰۲۳ رشد سالانه ۳.۴ درصدی را برای این صنعت تا سال ۲۰۲۷ پیش بینی کرد.

نشریه اقتصادی مید با اشاره به خروج صنعت ساخت و ساز ایران از رکود در سال ۲۰۲۳ رشد سالانه ۳.۴ درصدی را برای این صنعت تا سال ۲۰۲۷ پیش بینی کرد.

به گزارش فراتیتر، نشریه اقتصادی مید طی گزارشی نوشت صنعت ساخت و ساز ایران که در سال 2025 رشد منفی 2.5 درصدی را تجربه کرده بود در سال 2023 از رکود خارج شده و رشد 0.5 درصدی داشته است.

سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی در پروژه های صنعتی،انرژی و زیرساختی عامل اصلی رشد بخش ساخت و ساز ایران در سال 2023 بوده است.

این گزارش در ادامه پیش بینی کرده است بخش ساخت و ساز ایران طی دوره 2024 تا 2027 با افزایش صادرات و سرمایه گذاری در بخش های پتروشیمی، انرژی و مسکن به طور متوسط 3.4 درصد در سال رشد کند.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد ارزش افزوده بخش ساخت و ساز ایران در سه ماهه دوم 2023 رشد 4.7 درصدی داشته است. بانک مرکزی ایران هم گفته است در هفت ماهه سال جاری شمسی 56 میلیارد دلار تسهیلات در اختیار بخش های مختلف اقتصادی قرار داده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حددود 24 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش بخش پتروشیمی یکی از عوامل رشد صنعت ساخت و ساز ایران تلقی می شود. شرکت ملی پتروشیمی ایران در نظر دارد تا سال 2025 بیش از 4.2 میلیارد دلار در پروژه های پتروشیمی داخلی سرمایه گذاری کند. این شرکت افزایش ظرفیت تولیدات پتروشیمی ایران به 200 میلیون تن در سال را تا سال 2033 برنامه ریزی کرده و 100 پروژه به ارزش 70 میلیارد دلار را برای توسعه تا این سال در نظر گرفته است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: