۷۵۷۶
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
تعداد بازدید : ۴۳
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

گرانی نفس کشیدن را هم گران و تورم، آرزوهای جوانمرگ شده را متورم کرده است. راهِ درست این است که دولتِ محترم همه همتش را بگذارد برای مهار تورم و گرانی.

گرانی نفس کشیدن را هم گران و تورم، آرزوهای جوانمرگ شده را متورم کرده است. راهِ درست این است که دولتِ محترم همه همتش را بگذارد برای مهار تورم و گرانی.

به گزارش فراتیتر، روزنامه جمهوری اسلامی از افزایش قیمت‌ها و گرانی و تورم انتقاد کرده است. گرانی نفس کشیدن را هم گران و تورم، آرزوهای جوانمرگ شده را متورم کرده است. این خوب نیست به ویژه برای ما که باید امیدِ در افزایش داشته باشیم، دست انداز ایجاد می‌کند. کژراهه نجات از این وضعیت این است که حساب نکنیم. پای حساب که به میان بیاید، وقتی ببینیم هر لقمه چند هزار تومان تمام می‌شود کوفت مان خواهد شد. این را به دیگران هم گفته‌ام که تغافل در این زمینه‌ها گاهی لازم است. اما راهِ درست این است که دولتِ محترم همه همتش را بگذارد برای مهار تورم و گرانی. فشاردادن گلوی مردم، چاره کار نیست. وقتی تورم بین 40 و 50 درصد حرکت می‌کند افزایش 20 درصدی حقوق یعنی کسری 20-30 درصدی محاسبات. شما بازار را و به ویژه آنچه در اختیار خودتان است را مدیریت کنید ملت همراهی می‌کند.

این روزنامه افزوده است: از سال 96 که حساب می‌کنم حقوق‌ها – تقریبا - 5-6 برابر شده است همه چیز به ویژه غذا را چندین و چند برابر قیمت سابق باید بخریم. حتی کلوچه هم 20 برابر شده است. شما که غریبه نیستید یکی از نوستالوژی‌ها ما امروز این است که تراکت‌های تبلیغاتی غذای سال‌های گذشته را نگاه کنیم. قیمت‌هایی که بودند، قیمت‌هایی که هستند و تراکت‌هایی که دیگر قیمت نمی‌زنند چون از الآن تا الآن فرق می‌کند. من که دیگر قیمت‌ها را تجزیه نمی‌کنم. شما هم نکنید برای حالتان بهتر است اما دولتیان حساب کنند. به ریز هم محاسبه داشته باشند. کارنامه عملی خود را در کفِ جامعه ببینند. بعد حال مردم را دریابند و برای خوب شدن حالشان همه همت‌شان را بگذارند. حال مردم که خوب شود همه چیز درست می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: