۷۷۲۴
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۵۷
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

سرپرست صندوق بازنشستگی کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ضریب پشتیبانی در ایران نیم است؛ یعنی به ازای هر کارمند به ۲ نفر مستمری بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشور پرداخت می‌شود.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ضریب پشتیبانی در ایران نیم است؛ یعنی به ازای هر کارمند به ۲ نفر مستمری بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشور پرداخت می‌شود.

به گزارش فراتیتر، مهدی مسکنی گفت: صندوق بازنشستگی کشور بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از بازنشستگان دولتی را تحت پوشش دارد و با پرداخت مستمری های ماهانه سعی می کند که بخشی از پرداختی طول خدمات آنان را جبران کند.

وی اضافه کرد: شاید یکی از بخش هایی که از آن با عنوان بمب ساعتی یاد کرده اند، همین صندوق بازنشستگی است. بر اساس محاسبات بیمه ای، سال های بسیاری از عمر یک شخص با پرداختی مستمری بازنشستگی سپری می شود.

مسکنی اظهار کرد: ضریب پشتیبانی در ۱۸ صندوق بازنشستگی کشور نیم است در حالی که عدد معمولی برای این نرخ، در میانگین جهانی ۳.۵ محسوب می شود و عدد مربوط به ایران نشان دهنده قرار داشتن در یک نقطه بحرانی است.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه طول خدمت قانونی تعیین شده در ایران گاه بسیار کوتاه است و فرد با آنکه هنوز ازدواج نکرده اما بازنشسته می شود، گفت: در بسیاری از کشورها سن بازنشستگی بالای ۶۰ سال است و در خود صندوق بازنشستگی نفت نیز افراد زیر ۶۰ سال بازنشسته نمی شوند.

وی سالمندی را پدیده مبارکی خواند و خاطرنشان کرد: می توان ظرفیت مردم و بازنشستگان را در قالب تشکیلات حقوقی به هم پیوند زد و پای کار آورد. مطالعات نشان می هد که نیازها در دوران سالمندی متفاوت است.

مسکنی با اشاره به موضوع هویت سالمندی ادامه داد: بسیاری از افراد بازنشسته سابقه گرانقدری دارند، ۳۰ سال مدیر با مسئول بوده و اکنون بازنشسته شده اند که باید زمینه های استفاده از تجربه ها، دانش و مهارت این افراد را فراهم ساخت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقتصاد ایران از بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی تشکیل شده است، گفت: می توان از ظرفیت بازنشستگان برای اجرای بخشی از امور در قالب واگذاری به تعاونی ها استفاده کرد و بدین ترتیب انجام بسیاری از کارها را برون سپاری کرد.

به گفته وی، در زمینه مولدسازی، چه کسی بهتر از بازنشستگان می توانند از ظرفیت آن استفاده کنند و بهترین مدل برای استفاده از این ظرفیت تعاونی هاست.

مسکنی تاکید کرد: در فرهنگ ایران تعاون ریشه دارد و صحبت از یک عقبه حقوقی و قانونی برای یک کار اقتصادی است؛ اگرچه پوسته آن دچار مشکلاتی شده چون مردم مهارت کار کردن با هم را چندان تمرین نکرده اند.

معاون وزیر تعاون گفت: ما در بخش تعاون تلاش می کنیم تا کامل شویم، تسهیلات خوبی مصوب و پرداخت شده و ظرفیت های قابل توجهی شکل گرفته است و اکنون این توان وجود دارد که بتوان تسهیلاتی را به تعاونی هایی با موضوع سالمندی پرداخت و از آنها حمایت کند.

وی اضافه کرد: کسب و کاری که در حوزه بازنشستگی وجود دارد، حوزه خاصی است و بازارهای مختلفی می توان برای آن ایجاد و فعال کرد.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: