۷۷۸۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۵۶
حدود ۳۷۰ عضو یک تعاونی مسکن در شهرستان کنگان چهار سال است که در انتظار صدور اسناد و مجوز زمین‌های خود هستند.

حدود ۳۷۰ عضو یک تعاونی مسکن در شهرستان کنگان چهار سال است که در انتظار صدور اسناد و مجوز زمین‌های خود هستند.

به گزارش فراتیر،شماری از اعضای یک تعاونی مسکن در شهرستان کنگان گفتند: حدود ۱۰ سال (از سال ۹۲) از خرید زمین قسمت شمالی پارک خلیج فارس کنگان می‌گذرد؛ اما از سال ۹۸برای دریافت اسناد زمین‌ها با مشکل روبرو شدیم.

شمار افرادی که از طریق این تعاونی اقدام به خرید زمین کرده‌اند، ۳۷۰ نفر است. از قرار معلوم این افراد سال ۹۲بعد از استعلام از اداره راه، مسکن شهرسازی و اداره ثبت اسناد و املاک کنگان مبنی بر اصالت زمین و اخذ رای دادگاه تجدیدنظر استان مبنی بر اینکه این اراضی متعلق به شخص فروشنده است، اقدام به خرید ۸۲ قطعه زمین دارای سند ثبتی و ۸۴ قطعه از طریق مبایعه نامه (سند عادی) به صورت تفکیک شده در قسمت شمالی پارک خلیج فارس کنگان می‌کنند اما اداره راه، مسکن و شهرسازی آذرماه سال ۹۸ بر اساس ماده ۴۷۷ مبادرت به شکایت علیه مالک زمین‌ها کرده و با اخذ رای از دیوان عالی اقدام به متوقف کردن صدور اسناد زمین‌ها می‌کند. در این فرآیند اسناد و مجوز‌هایی که پیش از این برای سایر زمین‌ها صادر شده بود نیز توقیف می‌شوند و اکنون ۴سال است که ۳۷۰ خانواده گرفتار این مشکل شده‌اند.

مالکان این اراضی که از کارگران و اقشار کم درآمد شهر کنگان هستند، در ادامه گفتند: از سالها قبل به امید خانه‌دار شدن با فروش دارایی خود مالک این زمین‌ها شدیم. برخی از ما در حال حاضر مستاجر هستیم این درحالی‌ست که اگر زمین‌ها مشکل نمی‌شد، می‌توانستیم صاحب خانه شویم.

آنها خواستار ورود قوه قضائیه و دادستانی کنگان برای احقاق حق‌شان به موضوع زمین‌ها شدند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: