۷۸۶۲
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید : ۹۰
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

نواک جوکوویچ برای هشتمین بار، سال را به عنوان برترین تنیسور جهان به پایان خواهد برد.

نواک جوکوویچ برای هشتمین بار، سال را به عنوان برترین تنیسور جهان به پایان خواهد برد.

به گزارش فراتیتر، نواک جوکوویچ تنیسور صرب در دیدار مرحله گروهی مسابقات اتحادیه تنیس حرفه ای (ATP) دن هولگر رون دانمارکی را شکست داد. این مسابقات در تورین ایتالیا برگزار می شود. 

این دیدار با نتایج ۷ بر ۶ ، ۶ بر ۷ ، ۶ بر ۳ به سود جوکوویچ به پایان رسید.

به لطف این پیروزی، تنیسور صربستانی صدرنشینی خود را در رده بندی برترین تنیسورهای جهان در پایان فصل تضمین کرد. بر این اساس جوکوویچ سال ۲۰۲۳ را به عنوان تنیسور مرد شماره یک جهان به پایان خواهد برد و این اتفاق برای هشتمین بار رخ می‌دهد که او در پایان سال به عنوان برترین تنیسور رده بندی شناخته می‌شود. 

آخرین باری که این تنیسور صرب توانست فصل را به عنوان نفر شماره یک رده بندی به پایان برساند در سال ۲۰۲۱ بود و از رکورد پیت سامپراس آمریکایی که شش بار سال را به عنوان شماره یک جهان به پایان رساند، پیشی گرفت.

در سال ۲۰۲۲، کارلوس آلکاراس اسپانیایی فصل را در رتبه اول به پایان رساند.

جوکوویچ ۳۶ ساله دارای ۹۷ عنوان قهرمانی ATP از جمله ۲۴ قهرمانی در گرند اسلم است که بیشترین قهرمانی در مسابقات انفرادی مردان است. این صربستانی برنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن و برنده دیویس کاپ (۲۰۱۰) نیز است.

در یکی دیگر از دیدارهای دیروز، یانیک سینر ایتالیایی در دو ست با نتایج ۶ بر ۴ و ۶ بر ۴ استفانوس سیتسیپاس یونانی را شکست داد.

در ادامه دیدارهای امروز دانیل مدودف و آندری روبلف روس به مصاف هم خواهند رفت.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: