۷۹۱
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
تعداد بازدید : ۵۵۵
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

هر روز با کدال
شرکت‌های تولید مواد اولیه داروئی البرز بالک، تولید فیبر ایران، پرداخت الکترونیک سامان کیش و تامین ماسه ریخته‌گری با نماد‌های «دبالک»، «چفیبر»، «سپ» و «کماسه» امروز، هفت بهمن ماه سال ۹۸، در سامانه کدال اطلاعیه‌های خود را منتشر کردند.

به گزارش روی تیتر، شرکت‌های تولید مواد اولیه داروئی البرز بالک، تولید فیبر ایران، پرداخت الکترونیک سامان کیش و تامین ماسه ریخته‌گری با نماد‌های «دبالک»، «چفیبر»، «سپ» و «کماسه» امروز، هفت بهمن ماه سال ۹۸، در سامانه کدال اطلاعیه‌های خود را منتشر کردند.

«دبالک»: نماد «دبالک» در سامانه کدال اطلاعیه‌ای در خصوص تعمیرات و بازسازی اساسی و راه‌اندازی پلنت B منتشر کرد.
 
به گفته این شرکت، بخش شیمیایی یکی از پلنت‌های تولید دارو‌های عمومی شرکت البرز بالـک تحت عنوان پلنت B پس از انجـام تعمیرات و بازسـازی اساسـی در دی ماه سال ۹۸ با ظرفیت حـدود ۳۰ تن دارو‌های عمومی درسال به بهره‌برداری رسـید که با توجه به سبد تولیدی شرکت و محصولات موجود قابلیت اسـتفاده داشـته و ظرفیت آن متنـاسب بـا مواد اولیه تولیـدی متغیر خواهـد بود. بـا توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تولیـد محصولات عمومی بـا حجم بالا و حاشـیه سود متوسط شـرکت، بهره‌برداری کامل ازپلنت B در حاشیه سود سال ۹۸ تأثیر با اهمیتی نخواهد داشت.
 
«چفيبر»: شرکت تولید فیبر ایران شرکت دیگری است که اطلاعات انعقاد قرارداد خود را در سامانه کدال قرار داد.
 
بر اساس این اطلاعیه، این شرکت قرارداد پیمانکاری اجرای پروژه دمونتاژ و تسهیل فروش آهن‌آلات و ضایعات حاصله با آقایان پیمان مددی و شهرام جوان‌پور در تاریخ پنج بهمن ماه سال ۹۸ را منعقد کرده است.
 
در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به مصوبه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده مورخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۹۷ و برگزاری چندین مرحله مزایده عمومی و عدم حصول نتیجه با توجه به پایین‌تر بودن قیمت‌های پیشنهادی نسبت به قیمت کارشناسی، مذاکره با پیمانکاران به منظور دمونتاژ، تفکیک و تسهیل در فروش نهایی شد. در این خصوص مقرر شد در طول فرآیند دمونتاژ فروش آهن‌آلات و ضایعات براساس قیمت روز صورت پذیرد.»
 
«سپ»: نماد «سپ» نیز در شرکت ارتباطات پیوسته ایرانیان سرمایه‌گذاری کرد و شرح آن را در اطلاعیه‌ای در سامانه کدال قرار داد.
 
این اطلاعیه به شرح زیر است: «به استناد دستورالعمل افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار تهران به اطلاع می‌رساند شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در جهت همکاری، توسعه بازار و ورود به عرصه کسب و کار‌های نوآور، اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت ارتباطات پیوسته ایرانیان (سهامی خاص) کرده است. قیمت هر سهم این شرکت ۱۰۰.۰۰۰ ریال بوده و جمع سرمایه‌گذاری شرکت مبلغ شش میلیون ریال است. سهم الشرکه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش ۶۰ درصد است. بدیهی است اثرات مالی این سرمایه‌گذاری به دلیل جدیدالتاسیس بودن پس از بررسی‌های لازم از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران گرامی خواهد رسید. به علاوه با توجه به توان تخصصی شرکت ارتباطات پیوسته ایرانیان در توسعه و پشتیبانی نرم‌افزار‌های تخصصی مورد نیاز پرداخت الکرونیک سامان کیش و با توجه به سابقه همکاری مناسب در پروژه‌های قبلی، با توافقات صورت گرفته فی مابین مقرر شد پرداخت الکترونیک سامان کیش این شرکت را به ارزش اسمی خریداری کرده و در عوض تا دو سال از پروژه‌های نرم‌افزاری آن که در راستای برنامه‌ها و اهداف پرداخت الکترونیک سامان کیش است حمایت کرده و بخشی از هزینه‌های ارتباطات پیوسته ایرانیان را تامین کند. کلیه پروژه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته این شرکت بنا به درخواست پرداخت الکترونیک سامان کیش و در راستای پاسخگویی به نیاز‌های نرم‌افزاری سپ و یا نیاز مشتریان سپ صورت می‌پذیرد.»
 
«کماسه»: شرکت تامین ماسه ریخته‌گری در اطلاعیه خود از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی‌ها خبر داد.
 
در این اطلاعیه آمده است: «به منظور اصلاح ساختار مالی و افزایش نسبت مالکانه شرکت و با توجه به مجاز بودن افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بر اساس آئین‌نامه اجرائی تبصره یک ماده ۱۴۹ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم و به استناد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی (مصوب اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸)، هیات‌مدیره مصوب کرد که فرآیند اجرایی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدیدارزیابی دارایی‌ها با اخذ مجوز‌های لازم از مراجع قانونی و رعایت تشریفات قانونی انجام پذیرد و مقرر شد اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: