۷۹۲۲
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
تعداد بازدید : ۶۳
مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی از فرصت 10 روزه برای پرداخت مالیات واحدهای خالی خبر داد.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی از فرصت 10 روزه برای پرداخت مالیات واحدهای خالی خبر داد.
شاهین مستوفی، گفت: پس از صدور برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی اگر ظرف مهلت ۱۰ روز مالیات این واحدها پرداخت نشود تمام محدودیت‌های پیش‌بینی شده در قانون از جمله ممنوع المعامله شدن و توقیف اموال برای مالک واحد مورد نظر اعمال خواهد شد.
وی اظهار کرد: در صورتی که فردی خانه خود را اجاره دهد تا ۱۵۰ متر در تهران و ۲۰۰ متر در سایر شهرها مشمول مالیات نیست.

وی افزود: اگر مازاد بر متراژ مذکور طبق قانون مشمول مالیات باشد، مالیات اجاره محاسبه می‌شود. اما اگر این خانه بر اساس اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان فاقد بهره‌بردار بوده و خالی اعلام شود، در سال اول مالیات آن ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر محاسبه می شود.

مستوفی تاکید کرد: مالکان خانه‌های خالی، پس از اعلام مالیات توسط سازمان امور مالیاتی کشور، یک ماه فرصت پرداخت دارند. در صورت عدم پرداخت ظرف مهلت یک ماه، برگ مطالبه مالیات مربوطه صادر و برای پرداخت مالیات به آنها ابلاغ می شود.

مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: در صورتی که مالیات مطالبه شده قطعی شود و ظرف مهلت ۱۰ روز پس از ابلاغ برگ قطعی بدهی قطعی شده پرداخت نشود تمام محدودیت‌های پیش بینی شده در قانون از جمله ممنوع المعامله شدن و توقیف اموال و ... با صدور برگه اجرائیه و ابلاغ آن انجام خواهد شد.

به گفته وی اشخاص مزبور اجازه انتقال املاک یاد شده را به شخص دیگری قبل از پرداخت بدهی نخواهند داشت و اگر دفترخانه‌ای بدون دریافت گواهی نسبت به انتقال اقدام کند متضامنا در پرداخت مالیات مسوول خواهد بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: