۸۰۰
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
تعداد بازدید : ۵۴۱
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

نرخ مسکن در دی ماه سال ۹۸ رکوردی تاریخی زد و نسبت به ماه‌ها و سال‌های گذشته افزایش چشمگیری را شاهد بود.

به گزارش روی تیتر، بر اساس آمار خام منتشر شده در سامانه ثبت معاملات و مستغلات کشور، در دی ماه سال ۹۸، ۱۰/۷ هزار واحد مسکونی در شهر تهران معامله شد که نسبت به آبان ماه ۱۲/۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین مقدار معاملات در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته، ۵۹ درصد افزایش داشته است.
متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی بر اساس آمار بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که به نسبت سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است.

در بین معاملات انجام شده بیشترین سهم از آن منطقه پنج است که با ۱۶/۳ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

مناطق دو و چهار هم با سهم ۹/۴ و ۹/۲ درصدی نیز در رتبه‎‌های بعدی قرار دارند.

به طور کلی از میان معاملات انجام شده در سطح تهران، ۷۳/۸ درصد از این معاملات به مناطق ۵، ۲، ۴، ۱۰، ۱۴، ۸، ۷، ۱۵، ۳ و ۱۱ تعلق دارد که به ترتیب بیشترین معامله را در ماه گذشته داشته‌اند.

رشد ۴۰ درصدی قیمت مسکن دی ماه نسبت به سال گذشته

 

در دی ماه سال ۹۸، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳۸/۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲/۱ و ۴۰/۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد ۴۰ درصدی قیمت مسکن دی ماه نسبت به سال گذشته

 

بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده با قیمت ۳۰۱/۶ میلیون ریال مربوط به منطقه یک است و کمترین آن با قیمت ۶۵/۳ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق دارد.

کرایه مسکن استیجاری در شهری تهران در دی ماه سال جاری در تمام مناطق افزایش داشته که به ترتیب ۲۹ و ۳۰/۹ درصد نسبت به بهمن ماه سال گذشته رشد کرده است.

به طور کلی در ۱۰ ماهه سال ۹۸ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران چیزی حدود ۶۰/۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲/۶ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: