۸۰۴۰
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید : ۵۹
عباس علی‌آبادی وزیر صمت گفت: می‌توان گفت تعرفه را برای خودروی برقی تقریباً به صفر رساندیم که از امتیازات بالایی برخوردار است.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت گفت: می‌توان گفت تعرفه را برای خودروی برقی تقریباً به صفر رساندیم که از امتیازات بالایی برخوردار است، می‌توان این نوید را به مردم داد که وضعیت بازار خودرو مطلوب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی با اشاره به اینکه همه بحث خودرو به وزارت صمت برنمی‌گردد، تصریح کرد: باید دغدغه مردم از لحاظ خودرو را برطرف کنیم، به طوری‌که تولید به حداکثر برسد و از شرکت‌های بزرگ برای تولیدات دعوت به عمل آید از طرفی واردات خودرو به منظور رفع ناترازی‌ها در کیفیت، کمیت و نوع انجام می‌شود.
علی‌آبادی گفت: باید اقدامی انجام شود که هر ایرانی بتواند یک خودرو وارد کند اما نباید این اتفاق منجر به بالا رفتن قیمت ارز شود و افرادی که توانایی خرید خودرو ندارند تاوان آن را پس دهند، بنابراین باید مدیریت و مراقبت صورت گیرد.
وی ادامه داد: می‌توان گفت تعرفه را برای خودروی برقی تقریباً به صفر رساندیم که از امتیازات بالایی برخوردار است، می‌توان این نوید را به مردم داد که وضعیت بازار خودرو مطلوب خواهد شد.
وزیر صمت با اشاره به اینکه در خصوص لاستیک نقشه جامعی به صورت علمی، فوق‌العاده و صحیح پیاده شد، افزود: مشکل لاستیک ناشی از ناترازیست یعنی تعداد تولید با مصرف برابر نبود، تعرفه ۳۲ درصدی برای واردات لاستیک اختصاص یافت که تعرفه کاهش پیدا کرد تا تاجر شفاف بتواند لاستیک وارد کند، حتی موانع استاندارد و گمرکی برای واردات لاستیک نیز برطرف شده است.
وی گفت: در حال حاضر لاستیک در رینگ ۱۵ کاملاً در وضعیت تعادل قرار دارد و مازاد وجود دارد، رینگ ۱۴ به مازاد عرضه رسیده و رینگ ۱۳ طی ۱۰ روز آینده به تعادل خواهد رسید، البته برخی در انبارها لاستیک احتکار کردند که این واقعاً بی‌انصافی در حق مردم است.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: