۸۲۱۶
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید : ۴۳
استفاده از این چراغ‌ها فقط در مواقعی است که دید راننده‌ها کم می‌شود. یا در مواقعی که مه وجود دارد و یا بارش برف و باران زیاد بوده است. اما در شرایط عادی، استفاده از چراغ مه شکن مجاز نمی‌باشد.

استفاده از این چراغ‌ها فقط در مواقعی است که دید راننده‌ها کم می‌شود. یا در مواقعی که مه وجود دارد و یا بارش برف و باران زیاد بوده است. اما در شرایط عادی، استفاده از چراغ مه شکن مجاز نمی‌باشد.

به گزارش فراتیتر، چراغ مه شکن یا پروژکتور به دو صورت تکی یا دوتایی به عقب و جلوی خودرو نصب می‌شود، که در مواقعی مثل: مه، بارش برف و باران شدید، شرایط جوی نامناسب، گرد و غبار و سایر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از تصادف و سایر حوادث جلوگیری شود.

بر خلاف چراغ‌های معمولی، مثل نور پایین و نور بالا و چراغ ترمز ها، در مورد چراغ مه شکن توضیحات بسیار زیاد و پیچیده‌ای موجود است، اما ما در این مقاله سعی کرده ایم، برای شما عزیزان به صورت کاملا مختصر در مورد کاربرد چراغ پروژکتور و زمان استفاده از آن را توضیح دهیم. کاربرد چراغ مه شکن، از روی نام خود مشخص است که چه کاربردی دارد و در چه زمانی باید استفاده شود؛ اما با این حال هم یک سری توضیحات هست، که ممکن است برخی از افراد بخواهند در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

استفاده از این چراغ‌ها فقط در مواقعی است که دید راننده‌ها کم می‌شود. یا در مواقعی که مه وجود دارد و یا بارش برف و باران زیاد بوده است. اما در شرایط عادی، استفاده از چراغ مه شکن مجاز نمی‌باشد. در کشور‌های اروپایی، نصب چراغ مه شکن به خودرو‌ها توسط خودرو سازان کاملا الزامی است. چراغ‌های مه شکن به صورت تک یا دوتایی به خودرو نصب می‌شوند. نصب چراغ مه شکن تکی یا دوتایی به قوانین آن کشور مربوط است.

 

نصب چراغ مه شکن تکی که بیشتر در سمت راست راننده دیده می‌شود، به این دلیل است که خودروی عقبی دید بهتری داشته باشد و بیشتر به این دلیل دیده می‌شود که نامتقارن بوده و توجه بیشتری را جلب می‌کند.

دلیل نصب چراغ مه شکن دو تایی، نشان دادن فاصله خودروی مقابل است. اما یک اشتباهی که راننده‌ها می‌کنند، این است که چراغ مه شکن دوتایی را با چراغ ترمز اشتباه می‌گیرند. فقط این چند مورد درباره چراغ مه شکن کافی نیست و نکات و توضیحات زیادی باقی مانده، پس تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نظر را کسب کنید.

چراغ مه شکن چیست؟

چراغ مه شکن خودرو یا پروژکتور به دو صورت تکی یا دوتایی به عقب و جلوی خودرو نصب می‌شود، که در مواقعی مثل: مه، بارش برف و باران شدید، شرایط جوی نامناسب، گرد و غبار و سایر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از تصادف و سایر حوادث جلوگیری شود.

نحوه کارکرد چراغ پروژکتور بدین صورت است که با انتشار پرتو‌های میله‌ای با زاویه زیاد نسبت به زمین طراحی شده است.

تفاوت این نوع چراغ با سایر چراغ‌های دیگر، افزایش دید کلی در فاصله محدود است؛ زیرا در زمانی که مه وجود دارد شما تا چند متری خود را نیز به سختی می‌توانید ببینید.

تا الان با سوالاتی از قبیل چراغ مه شکن چیست؟ نحوه کارکرد چراغ مه شکن چگونه است؟ آشنا شده‌اید حال بیایید بریم سراغ زمان استفاده از آن

زمان استفاده از چراغ مه شکن

با توجه به این که چراغ مه شکن برای شرایط خاص طراحی شده است، استفاده از آن در مواقع عادی اصلا توصیه نمی‌شود و در عین حال مجاز هم نیست که از آن استفاده کنید. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، استفاده از چراغ مه شکن در مواقعی است که جاده مه دارد، بارش شدید برف و باران جلوی دید شما را گرفته است یا بالا بودن میزان رطوبت هوا، وجود گرد و غبار یا خاک در هوا که می‌تواند به بازتابیده شدن نور به دلیل برخورد به ذرات در زمان تابش منجر شود و سایر موارد مشابه که دید شما را کم می‌کند. این هم بگوییم که استفاده از این نوع چراغ‌ها در مواقعی است که با سرعت کم در حال رانندگی هستید.

چراغ مه شکن عقب چیست؟

چراغ مه شکن عقب هم مشابه با چراغ مه شکن جلوی آن است. با این تفاوت که چراغ عقب بخشی از زمین را روشن کرده و باعث دیده شدن خودرو به وسیله راننده پشت سری است و این مانع از تصادف خودرو‌های عقب با خودروی شما می‌شود.

نکته مهم در مورد چراغ مه شکن عقب، این است که چراغ مه شکن عقب دارای رنگ یکسان و فاصله‌ای مناسب و استاندارد با چراغ ترمز است. این باعث می‌شود هنگامی که شما ترمز می‌گیرید، راننده عقب متوجه ترمز گرفتن شما شود تا مشکلی به وجود نیاید.

قیمت چراغ مه شکن خودرو

در ادامه قیمت چراغ مه شکن خودرو در بازار را مورد بررسی قرار دادیم. با تیترکوتاه همراه باشید.

چراغ مه شکن جلو خودرو مدل DL۸۵ مناسب برای پژو پارس، ۱،۲۵۰،۰۰۰ تومان قیمت دارد.

شیشه چراغ مه شکن خودرو راست مدل R۱۲۳ مناسب برای سمندچراغ مه شکن جلو فرهاد مدل rend مناسب برای ال ۹۰ بسته ۲ عددی، ۲۷۹،۰۰۰ تومان قیمت دارد.

چراغ مه شکن عقب تک نور مدل ۱۱۱ مناسب برای پراید، ۶۹،۰۰۰ تومان قیمت دارد.

چراغ مه شکن خودروMG مدل ۱۳۱ مناسب برای پراید بسته ۲ عددی، ۱۹۵،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

شیشه چراغ مه شکن خودرو راست مدل R۱۲۳ مناسب برای سمند، ۳۵،۲۳۰ قیمت دارد.

چراغ مه شکن سپر جلو خودرو مدل TIG-BLU مناسب برای پژو ۲۰۶ مجموعه ۲ عددی، ۱،۰۸۶،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

لازم به ذکر است، قیمت‌های مذکور در بالا برگرفته از آگهی‌های اینترنتی و سایت‌های فروش آنلاین بوده و وبسایت خبری تیترکوتاه هیچ گونه دخل و تصرفی در تعیین این قیمت‌ها نداشته است.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: