۸۲۹۰
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۵۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: متاسفانه هزینه تولید مسکن در کشور را افزایش داده‌ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: متاسفانه هزینه تولید مسکن در کشور را افزایش داده‌ایم.

جعفر قادری اظهار کرد: دولت باید سختگیری درباره ورود زمین‌ها به محدوده شهری و روستایی را کاهش دهد و به موضوعاتی مانند؛ مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات برخانه های خالی و رها شده، بیشتر توجه کند.
وی با اشاره به عدم تناسب قیمت مسکن با درآمد اکثر خانوارها و لزوم رفع مشکلات در این بخش،گفت:مسکن باید از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل شود باید جلوی احتکار بسیاری از خانه‌های خالی در کشور گرفته شود، ما تعدادی خانه خالی در کشور داریم که این امر باعث شده تا عملا ناترازی بین عرضه و تقاضای مسکن در کشور ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اقدامات دولت در زمینه تولید مسکن،بیان کرد: دولت باید هزینه تمام شده تولید مسکن در کشور را کاهش دهد همچنین دولت باید زمین لازم برای تولید مسکن را در اختیار مردم قرار دهد، دولت باید سختگیری درباره ورود زمین‌ها به محدوده شهری و روستایی را کاهش دهد.

قادری با بیان اینکه دولت باید به بخش تامین زمین، جهت تولید مسکن ورود کند، تاکید کرد: دولت باید در تامین موارد زیرساختی تولید مسکن اعم از آب ، برق و گاز سیاست های حمایتی خود را اعمال کرده و هزینه های پروانه ساختمانی را کاهش دهد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعاتی از قبیل بیمه کارگران ساختمانی و یا موضوعات مربوط به مهندسی ساختمان ،روی قیمت تمام شده مسکن اثر گذار است، بیان کرد: هزینه ها در بخش های برشمرده شده باید منطقی و معقول باشد.
قادری با بیان اینکه متاسفانه هزینه تولید مسکن در کشور را افزایش داده‌ایم، اظهار کرد: از این رو ساخت مسکن باید از حالت شخصی سازی به سمت انبوه سازی حرکت کند تا هزینه تمام شده مسکن کاهش پیدا کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: همچنین باید در تامین مالی طرح های مربوط به تولید مسکن از ظرفیت بازار سرمایه در کنار بازار پول استفاده کرد لذا باید بتوانیم از آورده افراد در تولید مسکن به درستی استفاده کنیم.
قادری بیان کرد: همچنین باید کنترل و مراقبت هایی برای جلوگیری از استفاده مصالح فاقد کیفیت در تولید مسکن داشته باشیم لذا اگر این مهم صورت گیرد ما می توانیم به عمر مفید مسکن در کشور بیافزایم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع بحث عرضه مسکن و صنعتی سازی و ارتقای دانش فنی ساخت مسکن می تواند در رفع مشکلات تولید مسکن موثر باشد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر جلوی انگیزه های سفته بازی در حوزه مسکن گرفته نشود حتما افراد از مسکن به عنوان حفظ قدرت خرید خود استفاده کرده و بخشی از واحدهای مسکونی بلااستفاده می ماند لذا موضوعاتی از قبیل مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات برخانه های خالی و رها شده کمک می کند تا زمین ها در حوزه مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: