۸۸۸۶
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
تعداد بازدید : ۶۶
دهقان کیا: ۷۰ هزار میلیارد تومانی که دولت باید طبق قانون به تامین اجتماعی بپردازد تا کنون پرداخت نشده است.

دهقان کیا: ۷۰ هزار میلیارد تومانی که دولت باید طبق قانون به تامین اجتماعی بپردازد تا کنون پرداخت نشده است.

به گزارش فراتیتر، ارزش روز بدهی های دولت به تامین اجتماعی ۲ تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است

رییس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران: شما اگر راست می گویید مشکلات صندوق بازنشستگی  کشوری، لشکری و فولاد را حل کنید و بعد از آن ما حرفتان را باور می کنیم. دولت‌ها و مجالس فعلی و گذشته ثابت کرده اند که نمی توان برای حل مشکلات سازمان تأمین اجتماعی به آنها امیدوار بود.

چه کسانی ناترازی سازمان تأمین اجتماعی را به وجود آورده اند، آیا غیر از این است که ۲۶ قانون حمایتی توسط مجالس گذشته تصویب و سهم بیمه کارفرما بر عهده دولت گذاشته شد و پولی به سازمان پرداخت نشد که باعث این ناترازی است.

در سال جاری دولت ۲۱۴ هزار میلیارد تومان از سازمان تأمین اجتماعی خدمات می گیرد بدون این که ریالی پرداختی به تامین اجتماعی داشته باشد.

او اجرای اصلاحات پارامتریک در تامین اجتماعی را باعث حل مشکلات این سازمان ندانست و گفت: این طرح برای خرید زمان است وگرنه  راه حل مشکلات تامین اجتماعی این نیست.

با وجود این که در ماه نهم سال هستیم هنوز ۷۰ هزار میلیارد تومانی که دولت باید طبق قانون به تامین اجتماعی پرداخت کند نیز پرداخت نشده است.

اگر بدهی ها به موقع به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود ناترازی در تامین اجتماعی به سرعت حل خواهد شد.

اگر دولت‌ها دست از سر سازمان تأمین اجتماعی بر دارند قول می دهم تا ۲۰ سال آینده مشکلی نباشد.

مگر بر عدم ایجاد بدهی های جدید و جلوگیری از انباشت بدهی ها به تامین اجتماعی  تاکید نشده است پس چرا دولتمردان به این حرفها گوش نمی دهند؟

اگر بدهی ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی به موقع پرداخت‌ می شد امروز سازمان صاحب ۲ تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بود

ساختارها به وزیر کار و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی اجازه نمی دهد در برابر دولت بایستند و مطالبات بیمه شدگان را پیگیری کنند چرا که دولت بزرگترین بدهکار به تامین اجتماعی است و وزیر و مدیر عامل تامین اجتماعی منصوب دولت هستند و این افراد نمی توانند به دولت بگویند بالای چشمت ابروست.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: