۹۱۴
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
تعداد بازدید : ۵۴۲
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، صنایع آذرآب، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی خراسان، جنرال مکانیک، بانک تجارت و بیمه کوثر که با نماد‌های «ورنا»، «فاذر»، «تاپیکو»، «خراسان»، «رنیک»، «وتجارت» و «بکوثر» در حال فعالیت هستند امروز، ۱۹ بهمن ماه سال ۹۸ در سامانه کدال اطلاع رسانی کردند.
به گزارش روی تیتر، شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، صنایع آذرآب، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی خراسان، جنرال مکانیک، بانک تجارت و بیمه کوثر که با نماد‌های «ورنا»، «فاذر»، «تاپیکو»، «خراسان»، «رنیک»، «وتجارت» و «بکوثر» در حال فعالیت هستند امروز، ۱۹ بهمن ماه سال ۹۸ در سامانه کدال اطلاع رسانی کردند.

«ورنا»: شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا در اطلاعیه خود از فروش دارایی خود خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، ۱۷۰ میلیون برگه سهام شرکت سایپا به قیمت خالص ۳۵۲۷ ریال به فروش رسید و بهای تمام شده آن ۱۱۷۴ ریال اعلام شد و سود ۴۰۰.۰۵۵ میلیون ریال برای آن شناسایی شد.

«فاذر»: نماد «فاذر» نیز از انعقاد قرارداد مهمی با شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت ‍پتروشیمی سلمان فارسی خبر داد. به گفته این شرکت قراردادی با موضوع طراحی وتامین و ساخت ونصب چهار دستگاه بویلر در تاریخ ۱۹ بهمن ماه سال ۹۸ منعقد شده که قرار است از تاریخ ۹ فروردین ماه سال ۹۹ اجرا شود. قرارداد‌های فوق از زمانی که ضمانتنامه پیش دریافت و حسن انجام تعهدات تحویل کارفرما شود و مبلغ پیش دریافت هریک وصول شود اجرایی می‌شود.

«تاپیکو»: این شرکت نیز در خصوص تحصیل سهام خود اطلاعیه‌ای را منتشر کرد و در آن عنوان کرد: «در خصوص تحصیل سهام «شـرکت سـرمایه‌گذاری صـنایع پتروشـیمی» (با نماد وپترو) و در راسـتای رعایت مفاد ماده ۱۳» دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شـرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس»، به اسـتحضار می‌رساند علاوه بر دو بلوک خریداری شـده در تاریخ‌های هشت بهمن ماه سال ۹۸ و ۱۳ بهمن ماه سال ۹۸ در نمـاد فـوق، در روز جـاری (مورخ ۱۹ بهمن ماه سال ۹۸) تعداد ۹۰ میلیون سـهام دیگر به صورت نقد و با قیمت ناخالص هر سهم  ۱۱.۱۲۵ ریال جمعا به مبلغ ۱.۰۰۱.۲۵۰ میلیون ریال خریداری و درصد مالکیت این هلدینگ از ۴۴.۵ به ۴۹.۵ افزایش خواهد یافت.»

«خراسان»: نماد «خراسان» هم در اطلاعیه خود زمان پرداخت سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ را منتشر کرد.

بر اساس این اطلاعیه، سود سهامداران حقیقی که از طریق شعب بانک رفاه کارگران در سراسر کشور از تاریخ ۲۰ تیر ماه سال ۹۸ به مدت هشت ماه پرداخت می‌شد تا تاریخ ۲۰ اسفند ماه سال ۹۸ تمدید شده است.

سهامداران حقوقی که سود خود را تاکنون دریافت نکرده‌اند با اعلام کتبی تا تاریخ ۲۰ اسفند ماه سال ۹۸ نسبت به دریافت سود سهام خود اقدام کنند.

 «رنیک»: شرکت جنرال مکانیک نیز در اطلاعیه‌اش از برگزاری مناقصه با موضوع اجرای محوطه‌سازی و تاسیسات زیر بنایی اراضی استحصالی ضلع شرقی بندر انزلی که قرار است توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در تاریخ ۱۹ بهمن ماه سال ۹۸ برگزار شود خبر داد.

«وتجارت»: شرکت بانک تجارت هم اطلاعیه‌ای در خصوص واگذاری بخشی از سهام شرکت لیزینگ ایران خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «این بانک در ابتدای سال ۱۳۹۸ مالک تعداد ۲۴۲.۶۸۴.۰۸۲ سهم شرکت لیزینگ ایران (معادل ۴۴‏/۴۰ درصد کل سهام شرکت مذکور) بود که با توجه به رشد قابل ملاحظه قیمت سهام موصوف در ماه‌های اخیر به دلیل فعالیت سفته‌بازان و افزایش حبابی قیمت سهم، با هدف کنترل قیمت اقدام به عرضه تعداد ۱۲۷.۱۳۹.۷۴۷ سهم (معادل ۲۱/۱۹ درصد کل سهام) طی روز‌های معاملاتی مختلف کرد که سود حاصل از فروش سهام مذکور مبلغ ۱.۰۰۵ میلیارد ریال است. با عنایت به مراتب فوق، اعلام می‌دارد در پایان معاملات مورخ ۱۴ بهمن ماه سال ۹۸، تعداد ۱۱۵.۵۴۴.۳۳۵ سهم (معادل ۱۹/۲۵ درصد سهام) شرکت لیزینگ ایران، متعلق به بانک تجارت است.»

«بکوثر»: این نماد نیز از انتقال شش دانگ عرصه و عیان یک دستگاه ساختمان تجاری-اداری بابت تهاتر مطالبات بیمه‌گذار به بهای کارشناسی ۵۴۵ میلیارد ریال خبر داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: