۹۱۵۱
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۷۰
وزرای نفت و انرژی اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌ و ششمین نشست: با هدف بهبود ثبات بازار نفت، بر تداوم توافق «بیانیه همکاری» تأکید داریم.

وزرای نفت و انرژی اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌ و ششمین نشست: با هدف بهبود ثبات بازار نفت، بر تداوم توافق «بیانیه همکاری» تأکید داریم.

به گزارش فراتیتر، بر اساس اعلام دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سی‌ و ششمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو اوپک و غیر اوپک پنجشنبه، نهم آذرماه از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد.

اعضای اوپک‌پلاس در این نشست از درخواست الکساندر سیلویرا اولویرا، وزیر معادن و انرژی برزیل برای الحاق این کشور به منشور همکاری اوپک و غیر اوپک (ائتلاف اوپک‌پلاس) از یکم ژانویه 2024 (11 دی‌ ماه 1402) استقبال کردند.

در این نشست همچنین بر تعهد مستمر کشورهای شرکت‌کننده در بیانیه همکاری (DoC) برای تضمین ثبات و تعادل بازار نفت تأکید شد.

با توجه به شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام در این نشست:

1. بر چارچوب توافقنامه همکاری که در دهم دسامبر 2016 (شنبه، 20 آذر 1395) امضا و در نشست‌های بعدی از جمله سی‌ و پنجمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیر اوپک در چهارم ژوئن 2023 (14 خرداد ماه 1402) هم تأیید شده بود و در عین حال منشور همکاری اوپک و غیر اوپک که در دوم ژوئیه 2019 (سه‌شنبه، 11 تیر ماه 1398) امضا شده است، تأکید شد.

2. یادآوری شد که بر اساس تصمیم سی‌ و پنجمین نشست وزیران نفت و انرژی عضو ائتلاف اوپک‌پلاس، ارزیابی‌های سه منبع مستقل «آی‌اچ‌اس»، «وود مکنزی» و «ریستاد انرژی» برای میانگین تولید موردنظر کشورهای آنگولا، کنگو و نیجریه در سال 2024 میلادی به شرح زیر است:

آنگولا روزانه یک میلیون و 110 هزار بشکه

کنگو 277 هزار بشکه در روز

نیجریه روزانه یک میلیون و 500 هزار بشکه.

3. تصمیم گرفته شد سی‌ و هفتمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) در یکم ژوئن سال 2024 میلادی (11 خرداد ماه 1403) در وین برگزار شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: