۹۲۲
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۵۳۷
فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران امروز از سوی رئیس‌جمهوری و با حضور وزیر نیرو، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و استاندار تهران افتتاح شد.
به گزارش روی تیتر به نقل از پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح روز سه‌شنبه نعمت الله ترکی با حضور در شهرستان شهریار روستای کردزار در کنار مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یکی از پروژه‌های آبرسانی استان تهران را همزمان با فرمان رئیس جمهور افتتاح کردند.

پیش از این افتتاح رئیس جمهور کشورمان که در شهرستان پاکدشت مستقر بود به صورت آنلاین و پخش تلویزیونی گفت: امروز بعد از چهار سال شاهد افتتاح فاز دوم این تصفیه‌خانه هستیم که در هر ثانیه پنج متر مکعب آب بهداشتی و سالم را به بیش از دو میلیون نفر از مردم منطقه جنوب شهر تهران و شهر‌های جنوب شرق استان تهران می‌رساند.

روحانی افزود: این‌که شما می‌بینید در عرض چند ماه گذشته ۱۳۳ پروژه مهم آب و برق در ۲۲ استان تهران به ارزش ۱۹هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح شده است، به معنای قدرت دولت و مردم و تلاش ارزشمندی است که امروز در حال انجام است.

وی افزود: امروز آمار و ارقام نشان می‌دهد در این دولت همان‌گونه که وزریر نیرو اعلام کردند تصفیه‌خانه‌ها در کشور ما نسبت به گذشته ۲/۶ برابر و تا پایان دولت با اجرای طرح‌های دیگری که در دست داریم این میزان سه برابر می‌شود؛ این درحالی است که دولت در تنگنا و سختی بوده است.

روحانی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید هفت میلیون نفر از روستاییان عزیز زیر پوشش آب آشامیدنی سالم و پایدار قرار گرفته‌اند و تا پایان دولت سه میلیون دیگر هم زیر پوشش قرار می‌گیرند؛ یعنی در مجموع ۱۰ میلیون نفر زیر پوشش قرار خواهند گرفت؛ اگر قبل از دولت تدبیر و امید آب سالم پایدار برای کم‌تر از یک میلیون روستایی فراهم بوده است، پایان این دولت ان‌شاء‌الله ۱۰ برابر می‌شود که کار عظیم و بزرگی است و ما باید افتخار کنیم به کار مهندسین، کارگران و تلاش‌گران ما که برای خدمت به مردم کار می‌کنند.

وزیر نیرو: ۱۷۴ پروژه به ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان در حال اجراست

رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران گفت: وزارت نیرو در استان تهران پروژه‌های زیادی اجرا کرده است که ۱۷۴ پروژه با ۳۵ هزار میلیارد تومان هزینه در بخش‌های مختلف آب، برق و فاضلاب با ۴۵ درصد پیشرفت در حال اجراست.

اردکانیان افزود: در پویش «هر هفته الف-ب ایران» تاکنون در ۲۲ استان کشور ۱۳۳ پروژه مهم آب، فاضلاب و برق با سرمایه‌گذاری معادل ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح شده است که ۲۷ پروژه آن امروز از سوی رئیس محترم جمهوری در استان تهران افتتاح شد که مهم‌ترین آن‌ها همین فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران است.

به گفته اردکانیان ۲۰ پروژه تامین برق با ۲۷۵ میلیارد تومان در شهر‌های تهران، قرچک، ورامین و اسلامشهر و سه پروژه نیروگاه خورشیدی با ۱۲۷ میلیارد تومان هزینه در دماوند و شهر ری و نیز آبرسانی به ۷۲ روستا با ۵۰ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران: تصفیه‌خانه هفتم آب تهران تنها تصفیه‌خانه ویژه جنوب تهران و جنوب شرق استان تهران است.

محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران این تصفیه‌خانه را تنها تصفیه‌خانه ویژه مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهرداری تهران و نیز شهر‌های قیامدشت، پاکدشت، قرچک، ورامین و پیشوا دانست.

به گفته بختیاری با این تصفیه‌خانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد مدار بهره‌برداری می‌شود در نتیجه ۱۵۰ چاه خاموش می‌شود که با توجه به بیلان منفی ۱۵۰ میلیون مترمکعبی در تهران، این میزان به منفی ۵۰ می‌رسد که به ذخیره آب در سفره‌های زیرزمینی کمک بزرگی می‌کند.

به گفته بختیاری دولت امسال در حوزه آب و فاضلاب سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و در سال آینده این رقم به ۳۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که معادل کل پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران است.

بختیاری اجرای طرح جامع آب تهران را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آب و فاضلاب استان تهران توصیف کرد و گفت: با اجرای این طرح پنج سد تأمین‌کننده آب تهران به هم متصل می‌شوند تا در زمان کم‌آبی، هیچ سدی در تهران از مدار خارج نشود.

وی با بیان این‌که سال آینده سد امیرکبیر با ۵۱ کیلومتر تونل به سد ماملو متصل می‌شود، افزود: همچنین سال آینده دومین تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب کشور به نام فیروزبهرام با ظرفیت ۱۹۰ میلیون متر مکعب به بهره‌برداری می‌رسد که یک سال زودتر از زمان تعیین‌شده و طی سه سال به بهره‌برداری می‌رسد که سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن سرمایه‌گذاری شده است.

گفتنی است رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران از طریق ویدئو کنفرانس دستور افتتاح چند پروژه دیگر را در حوزه آب و برق صادر کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: