۹۳۱۸
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
تعداد بازدید : ۵۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس با تصویب واردات خودروهای نو و کارکرده به دنبال تامین خودروی اقتصادی بود نه ایجاد درآمد جدید برای دولت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس با تصویب واردات خودروهای نو و کارکرده به دنبال تامین خودروی اقتصادی بود نه ایجاد درآمد جدید برای دولت.

به گزارش فراتیتر، سیدجواد حسینی کیا با تاکید بر اینکه آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، گفت: از آنجاکه حوزه خودرو با ناترازی روبه‌رو است و میزان عرضه و تقاضا با یکدیگر متناسب نیست باید از ظرفیت واردات به درستی استفاده کرد تا از یک سو عرضه افزایش پیدا کند و از سوی دیگر تولیدات خودروسازان از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار شوند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته مهم در مسیر واردات نرخ تعرفه است، واردات خودرو در حال حاضر در شرایطی می‌تواند موجب کاهش قیمت شود که نرخ تعرفه صفر باشد با تحقق این مهم است که دولت سیاست‌گذار می شود و نه بنگاهدار.

وی اضافه کرد: ازآنجاکه تعرفه واردات نوعی درآمد برای دولت محسوب می‌شود، تعرفه‌ها سنگین پیش‌بینی شده است در حالی که با این وضعیت هدف مجلس از واردات خودرو که تامین خودروی اقتصادی و باکیفیت است، تامین نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:  مجلس با تصویب واردات خودروهای نو و کارکرده به دنبال تامین خودروی اقتصادی بود نه ایجاد درآمد جدید برای دولت حال آنکه تاکنون این هدف محقق نشده است و دولت باید بستر اجرای درست این قانون را فراهم کند؛ کمیسیون صنایع و معادن این موضوع را پیگیری می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: