۹۵۳۹
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
تعداد بازدید : ۳۶
یکی از سهامداران شرکت تولی‌پرس: تمام سرمایه خود را برای کمک به تولید و دریافت سود وارد کردم، اما امروز نه تنها سودی نبرده ام، بلکه ارزش پول اصلی خود را نیز از دست داده‌ام و کسی هم پاسخ‌گو نیست.

یکی از سهامداران شرکت تولی‌پرس: تمام سرمایه خود را برای کمک به تولید و دریافت سود وارد کردم، اما امروز نه تنها سودی نبرده ام، بلکه ارزش پول اصلی خود را نیز از دست داده‌ام و کسی هم پاسخ‌گو نیست.

به گزارش فراتیتر، تولی‌پرس یکی از شرکت‌هایی‌ست که در یک بازه زمانی یک‌هزار و 200  کارگر با تجهیزات به‌روز داشت و تولیدات آن در تمام کشور شناخته شده بود. اما در روند واگذاری به بخش خصوصی، مشکلات این واحد تولیدی آغاز شد و امروز به اوج خود رسیده است. کارگران شرکت بارها برای مطالبات خود مقابل تامین اجتماعی، فرمانداری شهرستان البرز و ... تجمع و نمایندگان شرکت در جلسات مختلف حضور پیدا کرده و وعده‌های زیادی شنیده‌اند. در کنار کارگران که مطالبات و خواسته‌های متعددی دارند، سهامداران جزئی و درصدی که سرمایه خود را به امید تولید وارد این شرکت کرده‌اند هم با مشکل مواجه شده‌اند.

واقعیت این است که این واحد تولیدی از ظرفیت خود استفاده نمی‌کند، تعداد کارگران آن در طول سال‌های متمادی کاسته شده و ماشین‌آلات و تجهیزاتی که یک روز امیدی برای اشتغال بودند، خاموش شده‌اند و همه این‌ها باعث شده سهامداران درصدی از سود نداشته باشند و سرمایه‌ی آن‌ها به نوعی راکد شود.

محمد اکبری که یکی از سهامداران درصدی شرکت تولی‌پرس است، درباره دغدغه‌ها و مشکلات موجود به ایلنا گفت: حدود هفت تا هشت سال است که سهامدار این شرکت هستم، اما از روزی که سهامدار شدم تا امروز روز خوش ندیده‌ام.

وی ادامه داد: سرمایه خود را به این شرکت آوردم، اما نه صورت مالی درستی ارائه می‌شود و نه سودی داده شده، به صورتی‌که امروز پول خودمان را هم نداریم.

این سهامدار با بیان اینکه کارمند است، ادامه داد: سرمایه خود را سمت دلالی و دلار نبردم و در یک شرکت سرمایه‌گذاری کردم تا هم خودم سود ببرم و هم به کشور خدمت کنم.

وی از شکایت دو سهامدار این شرکت تا پای انحلال خبر داد و اظهار کرد: باوجود اینکه به ما وعده تولید دادند؛ اما فقط وعده شنیدیم، رضایت دادیم و امروز هم دست‌مان به جایی بند نیست.

این سهامدار با انتقاد از عملکرد فاطمه محمدبیگی (نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی) گفت: دو بار با این نماینده گفتگو کردم و قول داده، اما او هم پیگیری نمی‌کند.

اکبری بیان کرد: شرکت‌ مشابهی که با ظرفیت تولید کمتر در حوزه مواد شوینده فعال است، تا امروز بالای 30 هزار میلیارد تومان محصول فروخته، اما تولی پرس که از شرکت‌های بزرگ خاور میانه است، تولید ندارد!

وی خاطرنشان کرد: باید تولید شود تا اشتغالزایی اتفاق بی‌افتد؛ ما هنوز متوجه نشده‌ایم مشکل شرکت چیست که تولید انجام نمی‌دهد؛ باتوجه به اینکه مواد شوینده جز صنایعی‌ست که سود می‌دهد، با شش ماه تولید، امکان پرداخت تمام بدهی‌های مالیاتی فراهم می‌شود.

مسئولان استان و نمایندگان مجلس بارها درباره وضعیت این شرکت صحبت کرده‌اند، حتی قرار بود وزیر صمت برای بررسی وضعیت این شرکت به استان قزوین سفر کند؛ اما در نهایت اعلام شد مشکلات این واحد، صرفا به استان بستگی ندارد و باید در سطح ملی بررسی شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: