۹۵۴۳
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید : ۶۵
برنامه جایگزینی آب مصرفی ۱۳۵۰ واحد صنعتی و معدنی با مصرف ۸۳۰میلیون مترمکعب در سال با منابع آب نامتعارف ابلاغ شد.

برنامه جایگزینی آب مصرفی ۱۳۵۰ واحد صنعتی و معدنی با مصرف ۸۳۰میلیون مترمکعب در سال با منابع آب نامتعارف ابلاغ شد.

به گزارش فراتیتر، عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون با هدف آزادسازی منابع آب برای تأمین نیازهای محیط‌زیستی، کنترل فرونشست و ریزگرد و نیز افزایش ضریب پایداری در تأمین آب شرب، برنامه جایگزینی آب مصرفی 1350 واحد صنعتی و معدنی با مصرف 830 میلیون مترمکعب در سال، با منابع آب نامتعارف ابلاغ شد.

وی افزود: در چارچوب بند ع تبصره 8 قانون بودجه سال 1402 کشور وزارت نیرو با همکاری خوب صنایع و معادن، نسبت به ابلاغ برنامه جایگزینی منابع آب مصرفی کنونی با پساب، به حجم 583 میلیون مترمکعب و منابع آب دریا با حجم 247 میلیون مترمکعب در سال اقدام کرده است.

بزرگ‌زاده گفت: در برنامه جایگزینی منابع آب واحدهای صنعتی و معدنی با پساب و آب دریا، به بازچرخانی آب در واحد صنعتی، کاهش مصرف آب حاصل از تغییر فرآیندها، ارتقای راندمان مصرف آب و حتی استفاده از زه‌آب کشاورزی در برخی از واحدهای صنعتی و معدنی توجه شده است.

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: برای افزایش پایداری زیست‌بوم و تأمین نیازهای آبی، پیکره‌های آبی و مقابله با پدیده دهشتناک فرونشست زمین، راهی به‌جز بازتخصیص منابع آب وجود ندارد.

وی از همراهی و همکاری مطلوب واحدهای صنعتی با تفکرات وزارت نیرو سپاسگزاری کرد و بیان داشت: وزارت نیرو مصمم است قانون را به‌صورت دقیق اجرا کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: