۹۶۲۹
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
تعداد بازدید : ۴۳
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

تیم پپ گواردیولا این روزها به همه راه می‌دهد و این حس ایجاد شده که دوران او در منچسترسیتی رو به پایان است.

تیم پپ گواردیولا این روزها به همه راه می‌دهد و این حس ایجاد شده که دوران او در منچسترسیتی رو به پایان است.

به گزارش فراتیتر، ماشین عالی ساخته شده در جنوب منچستر توسط پپ گواردیولا با کسب سه‌گانه در فصل گذشته به اوج خود رسید. 

پس از سال‌ها صبر و اعتماد به این پروژه، فصل قبل سیتی اولین لیگ قهرمانان تاریخ خود را به دست آورد و ثباتی را که مشخصه آن در لیگ برتر است، حفظ کرد. 

حالا کم و بیش چیز زیادی از آن تیم باقی‌نمانده و قدرت سیتی با مصدومیت کوین دی‌بروینه، روری و خروج گوندوگان کاهش یافته است.

تیم پپ گواردیولا این روزها به همه راه می‌دهد و این حس ایجاد شده که دوران او در منچسترسیتی رو به پایان است.

سقوط قهرمان: بدترین بحران سیتی با گواردیولا

به گزارش "ورزش سه"، ماشین عالی ساخته شده در جنوب منچستر توسط پپ گواردیولا با کسب سه‌گانه در فصل گذشته به اوج خود رسید. 

پس از سال‌ها صبر و اعتماد به این پروژه، فصل قبل سیتی اولین لیگ قهرمانان تاریخ خود را به دست آورد و ثباتی را که مشخصه آن در لیگ برتر است، حفظ کرد. 

حالا کم و بیش چیز زیادی از آن تیم باقی‌نمانده و قدرت سیتی با مصدومیت کوین دی‌بروینه، رودری و خروج گوندوگان کاهش یافته است.

1963566

سقوط به رتبه چهارم با نمایشی ضعیف

سیتی برابر استون ویلا یکی از بدترین بازی‌هایش در لیگ انگلیس را انجام داد. اکنون سیتی چهار بازی متوالی بدون برد دارد: استون ویلا (1-0)، چلسی (4-4)، لیورپول (1-1)، تاتنهام (3-3)، این اتفاق از سال 2017 رخ نداده بود. 

در بازی برابر رقبای مهم، سیتی به برنده شدن با سهولتی حیرت‌انگیز عادت کرده بود. شروع فصل گذشته نیز زنگ خطر را به صدا درآورد اما پپ گواردیولا در نهایت آن را اصلاح کرد و با هشت امتیاز بالاتر از آرسنال آرتتا قهرمان لیگ شد. سیتی این فصل با شش امتیاز کمتر در رده چهارم قرار دارد.

1963396

بدترین رکوردها برای پپ

در پانصد و سی و پنجمین دیدار دوران مربیگری گواردیولا در منچسترسیتی، غیرمعمول‌ترین بازی برای این تیم رقم خورد. سیتی در تمام بازی فقط دو شوت داشت. غیرمعمول، زیرا این کمترین تعداد شوتی است که تیم پپ در یک بازی لیگ برتر زده است.

این آمار در برابر استون ویلا تنها رکورد بد سیتی پپ نبود زیرا هیچ تیمی از پپ گواردیولا در رقابت‌های لیگ، مسابقه‌ای را با این تعداد شوت کم به دروازه به پایان نرسانده بود. هر دو از هالند بودند و هر دو توسط دیبو مارتینز مهار شدند. از آن لحظه به بعد، سیتی به "انسانی ترین" نسخه خود بازگشت.

1963400

در مقابله با این شرایط، استون ویلای امری به تیمی تبدیل شد که در یک بازی لیگ بیشترین ضربه را مقابل شاگردان گواردیولا زده است. ویلا 22 بار به دروازه ادرسون شوت زد، حتی یک ضربه کرنر به سیتی ندادند و 13 بار در یک سوم پایانی زمین توپ را از بازیکنان سیتی ربودند. همه این‌ها در اولین پیروزی امری مقابل پپ و در یک مسابقه عالی در بیرمنگام رخ داد.

گواردیولا پس از شکست در ویلا پارک توضیح داد: «ما می‌دانیم که در چه سطحی هستیم و به عنوان یک مربی باید راهی برای پیروزی در بازی‌ها پیدا کنم. ما کمی مشکل داریم و من اینجا هستم تا به بازیکنانم کمک کنم.»

1962417

غیبت رودری کلید اصلی است

اعداد دروغ نمی‌گویند. هافبک اسپانیایی چرخ‌دنده ماشین منچسترسیتی است. وقتی شماره 16 در زمین نباشد، قدرت و تعادل بازی سیتی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. در 17 بازی‌ای که رودری نتوانسته به میدان برود، تیم پپ 53 درصد بازی‌ها را برده است. هنگامی‌که رودری در میدان باشد، این درصد به 73.3 درصد افزایش می‌یابد. 

سرمربی سیتی در این رابطه گفت: «باید راهی برای پیروزی بدون رودری پیدا کنیم. خوش‌شانس بودیم که باشگاه با این بازیکن قرارداد بست و زمانی که او وارد شد، یک بازیکن خوب بود ولی حالا یک کاپیتان عالی است. رودری فوق‌العاده است و بهترین بازیکن اروپا در پست خودش.»

غیبت او بر عملکرد تیم نیز تأثیر می‌گذارد. زمانی که بازیکن ملی پوش اسپانیایی در دسترس نیست، همه آمار کاهش می‌یابد. منچسترسیتی گل‌های بیشتری دریافت می‌کند (1.1 بدون او، 0.8 با او)، شوت‌های بیشتری (8.3 با او، 7.1 بدون او) و امتیاز کمتری (2.3 با او، 1.8 بدون او) در لیگ برتر دریافت می‌کند.

1962443

در فصلی که سیتی متحمل مصدومیت‌های زیادی در مرکز زمین شده، تنها بازیکنی که برای گواردیولا غیر قابل جایگزین به نظر می‌رسد رودری است. 

با حضور دی‌بروینه در کلینیک باشگاه و رفتن گوندوگان به بارسلونا، تیم پپ با حضور رودری در ابتدای لیگ 6 پیروزی متوالی کسب کرد. با نبود رودری، آن‌ها تاکنون پنج شکست متوالی را تجربه کرده‌اند. این ملی پوش اسپانیایی سنگ بنای پروژه جدید پپ است، هرچند که هالند کانون توجهات در سیتی است.

سیتی حالا در بدترین بحران 6 سال اخیر خودش قرار دارد و پپ باید راهی برای فرار از آن پیدا کند. او دیر بجنبد، کار سیتی را باید در لیگ تمام شده دانست.

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: