۱۱۳۰۹
جمعه ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
تعداد بازدید : ۴۱
بر اساس داده های بورس بین قاره‌ای لندن (ICE)، قیمت گاز طبیعی در اروپای غربی در یک روز بیش از ۸ درصد افزایش یافت.

بر اساس داده های بورس بین قاره‌ای لندن (ICE)، قیمت گاز طبیعی در اروپای غربی در یک روز بیش از ۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش فراتیتر، بر اساس داده های بورس بین قاره‌ای لندن (ICE)، قیمت گاز طبیعی در اروپای غربی روز چهارشنبه بیش از 8 درصد افزایش یافت.

مبلغ قراردادهای آتی گاز برای تحویل در ماه ژوئیه در معاملات بورس گاز هلند (TTF) با افزایش 8.4 درصدی به 429.8 دلار در هر هزار متر مکعب یا 37.055 یورو به ازای هر مگاوات ساعت بر حسب خانوار رسید.

این افزایش در بحبوحه تنش‌های فزاینده در منطقه خاورمیانه، که یک تامین کننده حیاتی حامل‌های انرژی و یک شاهراه مهم برای عبور کشتی‌ها و نفت‌کش‌های جهان محسوب می‌شود، رخ داده است؛ به ویژه تشدید درگیری‌ها بین اسرائیل و غزه که می‌تواند به کل این منطقه گسترش یابد.

بر اساس این گزارش، آخرین حملات هوایی نیروهای آمریکایی به شبه نظامیان کتائب حزب الله در عراق، و همچنین حملات مجدد شبه نظامیان حوثی در دریای سرخ، نگرانی‌ها در مورد ثبات کل این منطقه را افرایش داده است.

کشتی‌هایی که از طریق کانال سوئز به سمت دریای مدیترانه حرکت می‌کنند، بار خود را از طریق دریای سرخ به اروپا حمل می‌کنند.

داده‌های بلومبرگ در مورد ردیابی مسیر کشتی‌های جهان نشان می‌دهد که برخی از کشتی‌های حامل گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) اخیراً برای دور زدن این منطقه، سفرهای خود را طولانی‌تر کرده‌اند و مسیر خود را تغییر داده‌اند.

طی دو سال گذشته، کانال سوئز به شریان اصلی حمل و نقل گاز ال‌ان‌جی در جهان تبدیل شده است و کشورهای اروپایی برای جایگزینی گاز خط لوله روسیه از آن استفاده کرده‌اند.

امسال اهمیت این مسیر به دلیل ترافیک سنگین کانال پاناما افزایش یافته است چرا که کشتی‌هایی که بار خود را به کشورهای جنوب شرقی آسیا حمل می‌کنند اغلب مجبور به عبور از کانال سوئز هستند.

با وجود افزایش نگرانی‌ها در مورد مسائل ژئوپلیتیک، قیمت گاز در اروپا اخیراً در محدوده نسبتاً ثابتی باقی مانده است.

پیش بینی می‌شود که به دلیل ذخیره بالا و تقاضای کم که در طول فصل سرد باعث افزایش خوش‌بینی مردم این قاره می‌شود، قیمت گاز طبیعی بیش از 50 درصد کاهش یابد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: