۱۱۳۶۲
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید : ۵۰
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

سرمربی استقلال خوزستان می‌گوید بی‌توجهی به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان باعث شد فوتبال خوزستان رو به نابودی برود.

سرمربی استقلال خوزستان می‌گوید بی‌توجهی به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان باعث شد فوتبال خوزستان رو به نابودی برود.

به گزارش فراتیتر، سیدسیروس پورموسوی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل هوادار اظهار کرد: ابتدا می‌خواهم از مسئولان شهرم گلایه کنم. شهر ما روی طلا خوابیده اما متاسفانه به خاطر بی توجهی به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان باعث شدند فوتبال رو به نابودی برود. شرکت‌های صنعتی بسیاری در استان خوزستان داریم اما نگاهی به ورزش و دغدغه مردم نداریم. هیچ جایگاهی برای تفریح و شادی مردم نداریم و تنها دلخوشی مردم فوتبال است که متاسفانه می‌بینید سه تیم خوزستانی به چه حال و روزی افتادند. شرکت‌های ما هیچ مسئولیتی در مقابل مردم اهواز ندارند و فوتبال را به این روز انداخته‌اند.

او ادامه داد: فقط یکی دو شرکت هستند که با وجود مشکلات نسبت به مردم احساس مسئولیت می‌کنند و نگاه ویژه‌ای به ورزش دارند. جا دارد از دکتر علی‌محمدی، مدیرعامل شرکت گروه ملی اهواز تشکر کنم. او به عنوان یک نیروی غیربومی در خوزستان تلاش می‌کند و برای شادی مردم خوزستان در کنار باشگاه استقلال خوزستان بوده است. جا دارد از کارکنان این شرکت هم تشکر کنم و امیدوارم الگویی برای سایر شرکت‌ها شوند.

سرمربی استقلال خوزستان درباره رویارویی تیمش با هوادار گفت: ابتدا به مسعود شجاعی که از افتخارات خوزستان و فوتبال کشور است تبریک می‌گویم و برایش در تیم هوادار آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم مثل دوران فوتبالیست در عرصه مربی‌گری هم موفق شود. فردا یک بازی شش امتیازی داریم. امتیازاتش برای هر دو تیم تاثیرگذار است. به سه امتیاز بازی امیدواریم که جایگاهمان را بهبود ببخشیم تا شرایط بهتری در جدول پیدا کنیم.

او در رابطه با صحبت‌هایش مبنی بر این‌که برخی افراد خاص نمی‌خواهند استقلال خوزستان نتیجه بگیرد، گفت: بعد از صعود به لیگ برتر دچار مشکلاتی شدیم. لیستی تهیه کردیم که باب دلمان بود تا جوابگو هواداران باشیم جذب نشدند. زمان زیادی از دست دادیم و ناچار شدیم به سمت بازیکنانی برویم که پیشنهاد نداشتند. آخرین گزینه بازیکنان خوزستان است چون آب و هوا مناسب نیستیم. در ابتدای کار مصدومیت‌های زیادی داشتیم و در ادامه هم اشتباهات داوری و تعطیلات مسابقات بسیار به ما آسیب رساند.

پورموسوی اضافه کرد:‌ کسانی هم خودشان را به عنوان پیشکسوت معرفی می‌کردند. می‌گفتند مطالبه‌گر مردم هستند اما نبودند. مردم ما کسانی هستند که هواداران ما هستند و مشخصا می‌دانیم چه کسانی‌اند. ما در مقابل آنان تعظیم می‌کنیم اما کسی که خودش را به عنوان پیشکسوت معرفی می‌کند و در ورزشگاه حاضر نمی‌شود، نمی‌دانم چگونه خودش را مطالبه‌گر مردم معرفی می‌کند. آن پیشکسوت نهایتا فیلم بازی را می‌بیند و کلی تفسیر می‌کند و هواداران را به چالش می‌کشد. می‌خواستند بین ما و هواداران فاصله بیاندازند. خداراشکر هیچوقت هواداران ما معترض نبودند و باهوش بودند. مردم این افراد را می‌شناسند.

او درباره جذب بازیکن در نیم فصل عنوان کرد: تیم ما نیاز به تقویت دارد. تا این لحظه هیچ لیستی به باشگاه نداده‌ام اما بازی فردا در لیست خروجی‌هایمان خیلی تاثیرگذار است. برخی از بازیکنان ما مصدوم بودند و تازه برگشتند و امیدوارم فردا کار من را راحت‌تر کنند. ما نیاز به تقویت داریم و سعی می‌کنیم بازیکن خارجی جذب کنیم.

سرمربی استقلال خوزستان درباره شایعه خروج بازیکنان مثل محمد سلطانی مهر، عقیل کعبی و رحیم زهیوی عنوان کرد: ما این مساله را تکذیب کردیم. رسانه‌ها چون این بازیکنان برای ما بازی زیادی انجام نداده بودند، پیش بینی کردند اما هیچ لیست خروجی هنوز اعلام نشده است. من بازیکنی در ذهنم بود که او را در لیست خروج بگذارم اما در دو دیدار گذشته آنقدر خوب کار کرد که نظرم را عوض کرد. امیدوارم فردا این اتفاق برای بقیه هم رخ دهد.

او درباره گل نزدن بازیکنانش گفت: مهم‌ترین عامل را مصدومیت می‌دانم. ما در قسمت خط حمله سه بازیکن خیلی خوب را از دست دادیم. در ابتدای لیگ رحیم زهیوی و شهرام سالاری را از دست دادیم. قبلش هم رضا دهقانی مصدوم شد. در این شرایط سخت بازیکنان جوان را بازی دادیم و بار را روی بازیکنان کم تجربه گذاشتیم.

پورموسوی درباره قوانین مجوز حرفه‌ای و سقف قراردادها گفت: مطمئنم اگر برای مجوز حرفه‌ای ناظران خارجی به ایران بیایند، هیچ باشگاهی نمی‌تواند مجوز بگیرد. همه با مدارک سوری مجوز می‌گیرند. فوتبال ما بازنده است. همه باشگاه‌ها دولتی هستند و بعضی‌ها فقط قانون را دور می‌زنند و از این طریق مجوز حرفه‌ای می‌گیرند.

او درباره پیشنهادات به جواد آقایی پور گفت: او تاکنون سه پیشنهاد کتبی داشته اما با خودش صحبت کردیم که در این باشگاه باشد. او اگر در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، موافقت می‌کنم اما در حال حاضر باید بماند. نگرانی بابت این مساله ندارم.

سرمربی استقلال خوزستان درباره رقابت‌های جام ملت‌های آسیای پیش رو گفت: من هم مثل هر ایرانی آرزوی قهرمانی کشورم را دارم اما فکر می‌کنم باید برای چهار تیم تلاش کنیم. ما هیچ چیز نکاشتیم که بخواهیم برداشت کنیم. من سال ۹۷ مربی تیم ملی جوانان بودم. به دلیل بی توجهی و امکانات پایین خداحافظی کردم. تمام کشورهای آسیایی برنامه ریزی می‌کنند تا به نتیجه برسند. همین کشور ارمنستان در آینده جزو آرزوهایمان خواهد شد که شکستشان دهیم. درست ما بازیکنان باکیفیتی داریم اما بی پشتوانه هستیم. تیم ملی نیاز به پوست اندازی دارد تا بازیکنان جوان بیایند اما در کل بعید می‌دانم در آسیا نتیجه بگیریم.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: