۱۱۳۹۵
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
تعداد بازدید : ۵۷
مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج دنیا در بخش برق‌آسای قهرمانی جهان توانست در رده نخست این مسابقات قرار بگیرد.

مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج دنیا در بخش برق‌آسای قهرمانی جهان توانست در رده نخست این مسابقات قرار بگیرد.

به گزارش فراتیتر، در روز دوم و پایانی مسابقات شطرنج برق‌آسا قهرمانی ۲۰۲۳ جهان، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج دنیا با کسب ۱۶ امتیاز توانست قهرمان این مسابقات شود. قهرمانی برای مرد شماره یک شطرنج دنیا در حالی به دست آمد که کارلسن پنج‌شنبه شب موفق شده بود در رقابت‌های سریع عنوان قهرمانی جهان را کسب کند.

پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران که در مسابقات جهانی دست به مهره شده بود، در این مسابقات با ۱۲.۵ امتیاز در رده ۳۱ این مسابقات ایستاد. مقصودلو در این رقابت‌ها عملکرد خوبی نداشت و حدود ۶.۲ واحد ریتینگ زنده از دست داد.

سیدمحمدامین طباطبایی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران، که در این رقابت‌ها دست به مهره شده بود توانست در رده ۴۴ رقابت‌های جهانی بایستد.

ملی پوش شطرنج ایران با کسب ۱۲ امتیاز توانست این مقام را کسب کند. طباطبایی با عملکرد خود در مجموع حدود ۳۶.۵ واحد ریتینگ زنده خود را در این مسابقات افزایش داد. همچنین پویا ایدنی شطرنج‌باز ایران، با ۱۱.۵ امتیاز در رده۷۱ مسابقات قرار گرفت.

در بین شطرنج‌بازان ایران بردیا دانشور عملکرد بهتری نسبت به دیگر شطرنج‌بازان ایران داشت و توانست با کسب ۱۳.۵ امتیاز در رده ۱۸ مسابقات قرار بگیرد. بردیا دانشور در مسابقات جهانی حدود ۴۴ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش داد.

مسابقات قهرمانی فوق سریع (برق‌آسا) قهرمانی جهان در ۲۱ دور از ۲۹ تا ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ در سمرقند ازبکستان برگزار شد. در این مسابقات بیش از ۲۰۰ شطرنج‌باز حاضر شدند. مگنوس کارلسن با قهرمانی در این مسابقات توانست به هفتمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات برق آسای جهانی برسد. در این رقابت‌ها دوبوف با ۱۵.۵ امتیاز و آرتمیف با ۱۵ امتیاز در رده‌های دوم و سوم مسابقات جهانی در بخش برق آسا ایستادند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: