۱۱۷۱۶
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
تعداد بازدید : ۳۲
بیش از ۱۰۰ شطرنج باز روسی در سال ۲۰۲۳ میلادی تابعیت خود را تغییر دادند.

بیش از ۱۰۰ شطرنج باز روسی در سال ۲۰۲۳ میلادی تابعیت خود را تغییر دادند.

به گزارش فراتیتر، در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۰۴ شطرنج‌باز روس تابعیت ورزشی خود را تغییر دادند. این مطلب در سایت فدراسیون بین‌المللی شطرنج (فیده) اعلام شده است. یان نپومنیاچچی استاد بزرگ روسی در تابستان گفت که نمی‌خواهد تابعیت ورزشی خود را تغییر دهد اما در عین حال قصد ندارد برای تیم ملی این کشور رقابت کند.

الکساندر تکاچف، مدیر اجرایی فدراسیون شطرنج روسیه تاکید کرد هیچ چیز عجیبی در تصمیم بیش از صد شطرنج باز روس برای تغییر تابعیت در سال ۲۰۲۳ نمی بیند. او در صحبت‌هایی گفت: ما نباید فراموش کنیم که فیده در آمارهای خود از همه افراد صحبت می‌کند مثلا کودکان خردسالی که والدین آنها خارج از روسیه هستند را نیز حساب کرده است.

به گفته وی، از بین افرادی که تابعیت خود را تغییر دادند، حداکثر سه تا پنج نفر شطرنج باز برتر بودند. این ورزشکاران الکساندرا کوستنیوک، الکسی سارانا و نیکیتا ویتیگوف بودند که برای تیم ملی روسیه بازی کرده بودند.

تکاچف خاطرنشان کرد که شطرنج‌بازان تنها به دلیل انتقال فدراسیون شطرنج روسیه به آسیا مخالفت‌شان را با تغییر تابعیت نشان دادند.

سال گذشته فدراسیون شطرنج روسیه رسما به عضویت فدراسیون شطرنج آسیا درآمد. این موضوع در ابوظبی در مجمع فدراسیون شطرنج آسیا مورد بحث قرار گرفت و ۲۹ نماینده به ورود روسیه به آسیا رای مثبت دادند، یک رای مخالف و ۶ رای ممتنع نیز داده شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: