۱۱۵۱۷
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید : ۷۷
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

هزینه حج تمتع ۱۴۰۳ در مرحله پیش‌ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب مبلغ ۱۴۰میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

هزینه حج تمتع ۱۴۰۳ در مرحله پیش‌ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب مبلغ ۱۴۰میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

به گزارش فراتیتر، چندی پیش سازمان حج و زیارت از فراهم شدن زمینه ثبت‌نام متقاضیان شرکت در حج تمتع 1403 خبر داد و اعلام کرد ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده از نیمه دی ماه آغاز می‌شود.

واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، می‌توانند ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کد‌ رهگیری و تکمیل مدارک خویش، به‌ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند؛ اولویت‌های تعیین‌شده نیز در جدول زیر قابل مشاهده است:

 

تا کنون سهمیه حج ایران برای سال آینده 82 هزار و 500 نفر تعیین شده است؛ البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با عربستان در حال انجام است تا این سهمیه به مرز 89 هزار نفر برسد.

اگرچه هنوز محاسبه کامل درباره قیمت حج انجام نشده است، اما طبق آنچه سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده است، هزینه حج با توجه به نرخ ارز تخصیصی و کیفیت خدمات، به‌نسبت حج گذشته تغییراتی خواهد داشت و چنددرصدی به قیمت حج گذشته اضافه می‌شود؛ بنابراین در مرحله پیش‌ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب این مبلغ 140 میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

به گزارش تسنیم، در سال گذشته هزینه اولیه حج 1402 در مرحله پیش‌‌ثبت‌نام 120 میلیون تومان اعلام شده بود که در نهایت هزینه تعیین‌شده برای زائران بین 109 تا 130 میلیون تومان تعیین شد؛ یک کاروان برای زوجین نیز تدارک دیده شد که هزینه 145 میلیون تومان بود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: