۱۱۹۵۷
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید : ۳۵
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی در بازی دوستانه برابر بورکینافاسو گفت: هدف ما رساندن آمادگی بدنی بازیکنان به مسابقات جام ملت‌هاست. ما برنامه‌ریزی کردیم که بازیکنان تا ۲۴ دی به آماده‌ترین حالت خود برسند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی در بازی دوستانه برابر بورکینافاسو گفت: هدف ما رساندن آمادگی بدنی بازیکنان به مسابقات جام ملت‌هاست. ما برنامه‌ریزی کردیم که بازیکنان تا ۲۴ دی به آماده‌ترین حالت خود برسند.

به گزارش فراتیتر، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از برتری ۲ بر یک تیم‌ملی برابر بورکینافاسو در یک دیدار دوستانه در جزیره کیش، اظهار کرد: بابت اتفاقی که در کرمان افتاد، به مردم تسلیت می‌گویم و طلب صبر برای بازماندگان و طلب مغفرت برای رفتگان دارم.

او در ادامه گفت: از دکتر پویان، متخصص اورولوژی بیمارستان لاله تشکر می‌کنم که در یک ماه گذشته تلاش زیادی کردند. از مسئولان و مردم کیش هم تشکر می‌کنم. همینطور از همه رسانه‌ها تشکر می‌کنم.

قلعه‌نویی ادامه داد: ما تلاش کردیم که قبل از حضور در قطر یک بازی داشته باشیم و این دیدار برای ما خوب بود زیرا حریف ما تیمی قدرتی، سرعتی و فیزیکی بود. دستاوردهای خوبی برای ما داشت و بعد از ۲ جلسه تمرین، دو تیم در زمین مقابل بورکینافاسو بازی کردند. هدف ما رساندن آمادگی بدنی بازیکنان به مسابقات جام ملت‌هاست. ما برنامه‌ریزی کردیم تا بازیکنان تا ۲۴ دی به آماده‌ترین حالت خود برسند.

سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: مسئولان کیش زحمت زیادی کشیدند. مساله مهمی بود که رخ داد و تیم ملی در غیر از تهران میزبانی کرد. امیدوارم مسئولان کیش به فکر درست کردن تیم و یک استادیوم بزرگتر باشند. بازی خوبی بود و یکی دو جوان را هم امتحان کردیم و خوب بودند. ایرادی که وجود داشت، این بود که خیلی خوب موقعیت ایجاد کردیم ولی استفاده نکردیم. این خطرناک است و باید فیلم‌ها بازبینی و همین ایرادات کوچک برطرف شود. از بازیکنانم راضی هستم. بعد از خوردن گل، تلاش‌ها بیشتر شد و در همان نیمه اول می‌توانستیم ۳ گل دیگر بزنیم و در نیمه دوم هم قایدی یک فرصت خوب را از دست داد. باید روی این مسائل کار کنیم زیرا در مراحل بالای جام ملت‌ها، چنین موقعیت‌هایی نصیبمان نمی‌شود.

قلعه‌نویی در پاسخ به شرایط تیم ملی با حمایت مسئولان توضیح داد: مردم همیشه در بدترین شرایط را نشان دادند که چقدر بزرگ هستند. مطبوعات و رسانه ملی یک مدل دیگر شدند و همه بحث حمایتی داشتند و ما هم سرباز این مردم هستیم. امیدواریم از این فرصت استفاده کنیم و مردم را شاد کنیم. کانون مربیان پویشی را به راه انداخت تا از ما حمایت کنند و هر روز یکی دو پیشکسوت با بازیکنان صحبت می‌کنند و از آنها هم ممنون هستم. از مجید جلالی نیز تشکر می‌کنم که بحث حمایتی دارد و از راهنمایی‌های بقیه استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: سعید دقیقی چند روز پیش اینجا بود و نقطه‌نظراتش را به ما گفت و ما هم استفاده کردیم. به این تیم امیدوار هستم و تغییرات زیادی ایجاد کردیم. در هر دو نیمه بازیکنان موقعیت ایجاد کردند و حتی گلی که خوردیم، موقعیت جدی نبود و با بدشانسی توپ وارد گل شد. امیدوارم در این چند روز باقی مانده بتوانیم ایرادات تاکتیکی خود در بخش هجومی را تا شروع مسابقات رفع کنیم.

قلعه‌نویی درباره اعتمادش به سامان قدوس و تعریف‌های این هافبک از او بیان کرد: در گذشته به ما حمله شد که فوتبال خاصی بازی می‌کردیم. تیم‌هایی که مسئولیت آن را داشتم، با دو بازیکن بازیساز بازی می‌کردند اما تبلیغات منفی می‌کردند. در استقلال، جانواریو و جباری، در سپاهان جانواریو و نویدکیا، در تراکتور سروش رفیعی و کرار و در ذوب‌اهن هم مثل الآن تیم ملی از بازیسازها استفاده می‌کردیم. در خصوص قدوس به آقای خراطی گفتم که این بازیکن مدنظرم است و دنبال یک بازیکن دیگر هم بودیم اما کسی را پیدا نکردیم که آن چه ما می‌خواهیم برایمان انجام دهد.

او افزود: دوست داشتیم یک بازیکن این مدلی دیگر هم داشته باشیم. اگر در گذشته به او بیشتر بها می‌دادند، کمک بیشتری می‌کرد و امروز هم با پاس‌هایش فضاها را به ما می‌داد. امروز با او صحبت کردم و گفتم شاید رسیدن به یک جایگاه سخت باشد اما حفظ آن سخت‌تر است. باید تلاش بیشتری کند و جایگاه را حفظ کند و او هم چنین قولی به من داد. سایر بازیکنان نیز در هر دو نیمه جنگیدند. به آنها گفتم از فرصت‌سوزی‌ها ناراحت نیستم بلکه خوشحالم که دو نیمه با حریف جنگیدند.

قلعه‌نویی درباره بازی با اندونزی نیز گفت: سخت بود تیمی را در این زمان کم به ایران بیاوریم. یکسری مشکلات داریم که خیلی از تیم‌ها نمی‌آیند. مسئولان فدراسیون تلاش می‌کنند دغدغه‌های مالی حل شود و این موضوع قابل فهم است. بازی با اندونزی چهار روز قبل از مسابقات است که عین همین بازی است و به بازیکنان گفته‌ایم بازی با بورکینافاسو نیمه اول، و بازی با اندونزی نیمه دوم است. بعد از آن بازی همه فکر و ذهن ما ۲۴ دی و بازی با فلسطین خواهد بود.

او درباره عملکرد امید ابراهیمی نیز توضیح داد: آقای مونیکونه می‌گوید جاهای زیادی مربیگری کرده اما یکسری رفتارها را فقط در ایران می‌بیند که اصلا درک نمی‌کند چرا اینقدر حمله وجود دارد. در بازی با ازبکستان دو بر صفر پیش بودیم و مساوی شد اما همه تیم‌های بزرگ هم مساوی می‌کنند. ما به نظر همه احترام می‌گذاریم اما بر اساس نیاز خود بازیکن دعوت می‌کنیم. بازیکنان دیگری هم بودند که در این لیست باشند اما محدودیت‌هایی وجود دارد.

قلعه‌نویی درباره اتحاد و همدلی بازیکنان تحت تاثیر او توضیح داد: مربی باید صداقت داشته باشد و معلم باشد. من از روز اول با بازیکنان صادقانه حرف زدم و خیلی از مسائل را درون تیم حل کردیم. تیم‌هایی که من قبلا گرفتم، شرایط ایده‌آل و حتی پول هم نداشتند. استقلال نهم، دهم یا دوازدهم بود و سپاهان قبل از من چهاردهم بود. تراکتور یازدهم بود. سپاهان رده دومی را دادم و ذوب‌آهن رده یازدهمی را گرفتم. تیم‌هایی که ما گرفتیم، مشکلات داشتند و با صداقت، مسئولیت‌های بازیکنان را در چارچوبی تعیین کردیم. فکر می‌کنم یک سال که با استقلال قهرمان شدیم، در نیم‌فصل دوم و طی یک دوره‌ای نتایج خوبی نگرفته بودیم. تصمیم گرفتم به بازیکنان باتجربه بیشتر بازی دهم زیرا مسئولیت‌پذیری بیشتری دارند.

او ادامه داد: همین الآن در خصوص امید ابراهیمی به من حمله شد اما او بعد از مدت‌ها دوری هم خوب بازی کرد و هم گل زد. اگر صداقت و دوستی باشد، خود بازیکنان و به خصوص بزرگان تیم تلاش می‌کنند مشکلات را حل کنند. ما هم به عنوان برادر یا پدر کمکشان می‌کنیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییرات در لیست وجود دارد؟ تصریح کرد: ما لیست نهایی را رد کرده‌ایم و وقتی لیست رد می‌شود باید از هر نظر تایید شود. خوشبختانه مشکلی نداریم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره استادیوم کیش نیز گفت: سه، چهار ماه پیش از این زمین بازدید کردم و زمین چمن واقعا عالی است. از مردم خوب کیش بسیار تشکر می‌کنم که استقبال خوبی از تیم کردند و زمین هم خیلی خوب است و فقط یکی دو ایراد کوچک دارد که حل شدنی است. امیدواریم یک روز همه استان‌های ما فضای سبز و مجموعه‌های ورزشی خوبی داشته باشند. امیدواریم دغدغه‌های اقتصادی هم نداشته باشیم. هر جامعه‌ای که مشکلات اقتصادی داشته باشد، دین و مسائل اخلاقی از آن فاصله می‌گیرند. امیدوارم مسئولان این مشکل را حل کنند تا دین و اخلاق از کشور ایران دور نشود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: