۱۲۰۸۶
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۳۸
موضوع خدمات پس از فروش در بازار موبایل وارداتی ایران بر خلاف خودروهای وارداتی و الزامات سفت و سخت آن، همچنان بلاتکلیف است.

موضوع خدمات پس از فروش در بازار موبایل وارداتی ایران بر خلاف خودروهای وارداتی و الزامات سفت و سخت آن، همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش فراتیتر، به گفته فعالان صنفی حدود 70 درصد شکایاتی که در اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مطرح می‌شود مربوط به خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه است. در این مسئله شکایات متعددی وجود دارد و این شرکت‌های ارائه کننده خدمات پس از فروش بعضا به مسئولیت‌های خود به درستی عمل نمی‌کنند.

در مواردی به خصوص در مورد تلفن‌ها همراه آیفون مشاهده می‌شود که تلفن‌های همراه ریپک، رفرش و یا تعمیر شده را به عنوان تلفن همراه نو به مشتری فروخته می‌شوند و شرکت‌های ارائه کننده خدمات نیز مسئولیتی را برعهده نمی‌گیرند.

در همین راستا ابتدای تیر ماه مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت با اشاره به باطل شدن مجوز برخی شرکت‌های خدمات پس از فروش تلفن همراه به علت برخی تخلف‌ها گفت: این شرکت‌ها تا 2 ماه آینده ساماندهی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در حال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم که در حقیقت بخش دوم سامانه جامع تجارت است، ادامه داد: در این بخش خدماتی که باید از سوی شرکت‌های خدمات پس از فروش انجام شود از آنها خواسته خواهد شد. شرکت‌هایی که شاخص‌های پایینی داشته باشد به طبع دیگر مورد تایید ما نخواهد بود. براین اساس تا دو ماه آینده بخش دوم سامانه گرانتی راه اندازی خواهد شد.

بررسیها نشان میدهد بحث خدمات پس از فروش در بازار موبایل وارداتی ایران بر خلاف خودروهای وارداتی و الزامات سفت و سخت آن در خصوص نمایندگیها، همچنان بلاتکلیف است. در واقع در این حوزه در سایه عدم نظارت کافی شاهد حیف و میل قابل توجهی در حوزه ارزی هستیم اما بعد از وعده های مختلف در 6 ماه گذشته تغییر جدی در این حوزه ایجادنشده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: