۱۲۶۵۴
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
تعداد بازدید : ۴۷
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

سرمربی تیم ملی فوتبال در آستانه دیدار فردا شب با فلسطین گفت: با تیمی بازی داریم که بسیار سختکوش و در ساختار دفاعی خوب است و دوندگی بالایی دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در آستانه دیدار فردا شب با فلسطین گفت: با تیمی بازی داریم که بسیار سختکوش و در ساختار دفاعی خوب است و دوندگی بالایی دارد.

به گزارش فراتیتر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین در نخستین بازی از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، گفت: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم، می‌خواهم یکی دو مطلب بگویم. خوشحالم که بازی‌ها در قطر برگزار می‌شود، چون 40 سال پیش در قطر بازی می‌کردم و خاطرات خوبی از السد و کشور خوب قطر دارم. مطمئنم این جام ملت‌ها بهترین جام ملت‌های آسیا خواهد بود، چون قطر از برگزاری جام جهانی تجربه خوبی بدست آورده است و این جام ملت‌ها بهترین جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

* با تیمی سختکوش بازی داریم
وی افزود: در این تورنمنت‌ها بازی اول خیلی مهم است. با تیمی بازی داریم که بسیار سختکوش و در ساختار دفاعی خوب است و دوندگی بالایی دارد. نتایج فلسطین در دو، سه بازی گذشته نشان می‌دهد که ساختار دفاعی قوی دارند. برای ما هر بازی حکم فینال را دارد و با همه قدرت‌مان می‌خواهیم وارد مسابقات شویم. تیم ما از نظر روحی - روانی و فنی که در این مدت که مسئولیت را برعهده گرفتم، بهترین شرایط را دارد و امیدوارم با بازی‌ و نتایج خوب آن چیزی که لیاقت کشور عزیزمان و مردم هست را بدست بیاوریم.

* تیم ملی یکپارچه است
قلعه‌نویی درباره اظهارات اخیر بازیکنان تیم ملی در رابطه با اتحادی که بین تیم بوجود آمده است، گفت: فوتبالیست‌ها در قبال مردم و مملکت‌شان مسئولیتی دارند و این مسئولیت باعث می‌شود در زمین تلاش بیشتری کنند تا دل مردم را شاد کنند، به این خاطر از روزی که مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفتیم، بیشترین تمرکزمان این بود که تیم ملی را یکپارچه کنیم، چه داخل و چه بیرون زمین. این کار را به وسیله بازیکنان انجام دادیم و خوشبختانه بچه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مسائل دیگر را کنار بگذارند و فکر و ذکرشان برای داشتن بهترین عملکرد در داخل زمین باشد. بازیکنان این مسئله را در 6،7 ماه گذشته نشان دادند و با وجود مشکلات و دغدغه‌هایی که بوده، بهترین عملکرد را نشان داده‌اند. برای فردا هم مطمئنم عملکرد بسیار بالاتری خواهیم داشت، چون در چند اردویی که با هم بودیم بازیکنان از نظر روحی - روانی و فنی خوب بودند.

* فوتبال آسیا قابل قیاس با سال 2007 نیست
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که او یکبار تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا را داشته و نسبت به امروز چه تغییراتی ایجاد شده است، تصریح کرد: نسبت به آن دوره‌ای که مسئولیت داشتم فوتبال آسیا خیلی پیشرفت کرده و قابل قیاس با سال 2007 نیست. در جام جهانی قبلی، اگر اشتباه نکنم سه تیم آسیایی به دور بعدی صعود کردند. تیم‌های آسیایی از نظر ساختاری خیلی پیشرفت کرده‌اند ولی ما ایران هستیم و از نظر نیروی انسانی تیم بسیار قوی بوده و لژیونرهای خوبی داریم و بازیکنان خوبی هم در لیگ بازی می‌کنند. امیدوارم نماینده شایسته برای کشورمان باشیم. تیم منسجمی داریم و بازیکنان چه بیرون و چه داخل زمین خوب و قوی هستند.


* یک گلر خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است
خبرنگاری از قلعه‌نویی درباره آمادگی بالای علیرضا بیرانوند درون دروازه تیم ملی و آخرین وضعیت سردار آزمون پرسید که قلعه‌نویی گفت: می‌گویند یک گلر خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است! اگر قرار باشد تیمی مقامی بدست بیاورد چه تیم بیرونی و چه تیم درونی‌اش، همه باید در شرایط خوبی باشند. نمی‌توانید قهرمانی را با فقط یک دروازه‌بان یا هافبک یا مهاجم خوب بدست بیاورید، باید تیم منجسمی داشته باشید. دروازه‌بان هم جزو همین تیم است که نقش بسزایی دارد. سه دروازه‌بان داریم که همه آنها در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. آزمون هم سه، چهار شب پیش بازی کرد و در شرایط بازی قرار دارد. تیمی موفق است که مهره‌های تعویضی‌اش تأثیرگذار باشد که این مسئله در تیم ما وجود دارد.

وی ادامه داد: در جام جهانی قبلی دیدید که دروازه‌بان آرژانتین چقدر در قهرمانی این تیم مؤثر بود، حتی در فینال و در دقیقه 122 آن تک به تک را گرفت یا پنالتی‌ها را مهار کرد. مارتینس، دروازه‌بان آرژانتین نقش زیادی در قهرمانی داشت، بنابراین دروازه‌بان می‌تواند نقش زیادی در قهرمانی هر تیمی داشته باشد.

* گل‌ می‌خوریم اما نگرش‌مان را تغییر نمی‌دهیم
قلعه‌نویی در خصوص اینکه تیم ملی از دوره حضور قبلی‌اش تا الان متحمل شکست در بازی رسمی نشده، یادآور شد: ساختار دفاعی در نباختن بخش مهمی از فوتبال است، ولی بخش مهم‌تر ذهن من فوتبال هجومی است. علاوه بر داشتن ساختار دفاعی خوب دنبال بازی تهاجمی هستیم. مردم از بین نتیجه یک بر صفر یا 3 بر یک؛ نتیجه‌ 3 بر یک را می‌پسندند. در فینال جام جهانی یا دوره قبلی جام ملت‌های آسیا بازی‌های پرگل را شاهد بودیم. فوتبال در حال حاضر تبدیل به ساختار دفاعی و حمله شده است. ما بخش تهاجمی را بیشتر دوست داریم تا مردم لذت ببرند. این مسئله به تلاش بازیکنان برمی‌گردد تا با بازی‌های هجومی بهترین دفاع را انجام دهند. در برخی از بازی‌ها گل می‌خوریم و هزینه می‌دهیم ولی نگرش‌مان را تغییر نمی‌دهیم.

* این آخرین جام ملت‌های خیلی از بازیکنان است
وی عنوان کرد: فوتبال شاخ و برگ‌های زیادی دارد و مثل زندگی است. بخش عمده یک تیم به دو قسمت تقسیم می‌شود. اگر بخش‌های زیرساخت‌ها و مالی را کنار بگذاریم، یکی مسائل مدیریت است و دیگری بخش فنی. از روزی که مسئولیت قبول کردیم این دو حوزه را به نحو احسن انجام دادیم و بخشی را به بازیکنان واگذار کردیم، به عنوان مثال به خیلی از بازیکنان گفتیم شاید این جام ملت‌ها آخرین جام ملت‌های‌تان باشد، باید کمک کنید یادگاری خوبی برای خودتان و مردم به جا بگذارید. بزرگ‌ترهای تیم خیلی همراهی و کمک کردند. بهترین کار مربی این است که در بخش مدیریت و بخش فنی صداقت داشته باشد. در هر تیمی بودم این دو بخش را به نحو احسن به کمک مدیران و بازیکنان انجام دهیم.

قلعه‌نویی گفت: شاید بخشی از صحبت‌ها را نباید اینجا انجام دهم ولی در دو دوره قبلی امکانات و توجه به تیمی ملی نسبت به الان بیشتر بود؛ با این حال خوشحالم در این مدت هر کسی ما را می‌بیند توقعی دارد که به عملکردمان برمی‌گردد. اینها به خاطر نتایجی است که تیم ملی گرفته است. تیم‌مان تکمیل است و بازی با فلسطین تا دیدار آخرمان حکم فینال دارد.

* شانس در نتایج دخیل است
سرمربی تیم ملی یادآور شد: در نتیجه مسابقات شانس دخیل است. در اولین دوره مربیگری‌ام، مهدی مهدوی‌کیا برای اولین بار پنالتی خراب کرد. شانس و اتفاقات در فوتبال خیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد ولی ما می‌توانیم بخشی از اتفاقات را با عملکرد خوب‌مان به سود خودمان رقم بزنیم. جا دارد از برخی از دوستان مطبوعاتی که یاور تیم ملی بودند، تشکر کنم. از دوستانی که انتقاد کردند، تشکر می‌کنم. اردوی خوبی در جزیزه کیش داشتیم که باید از مردم و مسئولان تشکر کنم. انتقاد را می‌پذیریم و باعث می‌شود به ما کمک شود. ما اصلاً کامل نیستیم و یکسری ایرادها داریم و دوستان به من کمک کنند تا دل مردم را خوشحال کنیم.

منبع: تسنیم
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: