۱۳۶۴۷
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
تعداد بازدید : ۳۰
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

برنده پنج توپ طلا پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ بالاتر از لیونل مسی است.

برنده پنج توپ طلا پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ بالاتر از لیونل مسی است.

به گزارش فراتیتر، کریستیانو رونالدو که در سال 2023 با به ثمر رساندن 54 گل در رقابت‌های مختلف برای النصر و تیم ملی فوتبال پرتغال نشان داد که در سن 38 سالگی هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد، پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ و پنجمین ورزشکار تاریخ از حیث درآمد است، این در حالی است که مایکل جردن اسطوره بسکتبال آمریکا در رده نخست این رده‌بندی ایستاده است.

در رده‌بندی پردرآمدترین ورزشکاران تاریخ که توسط سایت آمریکایی «اسپورتیکو» منتشرشده، مایکل جردن با 3.38 میلیارد دلار درآمد در صدر ایستاده و سه گلف‌باز با نام‌های تایگر وودز (2.25 میلیارد دلار)، آرنولد پالمر (1.78 میلیارد دلار) و جک نیکلاوس (1.63 میلیارد دلار) به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم ایستاده‌اند. کریستیانو رونالدو در این رده‌بندی با 1.588 میلیارد دلار در رده پنجم قرار دارد و پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ بالاتر از لیونل مسی است که با 1.488 میلیارد دلار درآمد در رده هفتم این رده‌بندی و پشت‌سر لبران جیمز (1.538 میلیارد دلار) قرار دارد.

طبق این گزارش؛ دوران حرفه ای رونالدو در اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس و اکنون النصر عربستان باعث شده است که او 1.588 میلیارد دلار درآمد تعدیل شده بر اساس تورم کسب کند، معیاری که برای مقایسه درآمد ستارگان ورزش گذشته و حال، بر اساس ارزش روز جاری استفاده می‌شود. رونالدو علاوه بر درآمد فوتبالی و برند سبک زندگی‌اش، یک سرمایه‌گذار سریالی با علایق تجاری از جمله هتل‌های زنجیره‌ای‌اش، یک شرکت رسانه‌ای و یک خط کلینیک کاشت مو است.

مایکل جردن هم که 15 سال در NBA بازی کرد، با ثروت 3.3 میلیارد دلار در صدر این فهرست ایستاده و به یک کارآفرین بسیار موفق تبدیل شده است. علایق تجاری اسطوره بسکتبال آمریکا شامل سرمایه گذاری در تیم بسکتبال شارلوت هورنتز و تیم بیسبال میامی مارلینز و همچنین مالکیت رستوران و زمین گلف در فلوریدا می‌شود. بزرگترین منبع درآمد او قراردادش با «نایکی» آمریکا است که این کمپانی با نام تجاری «ایر جردن» سالانه یک میلیارد پوند فروش دارد. جردن همچنین به دلیل داشتن ثروت باورنکردنی به سبک زندگی مجلل خود مشهور است.

کریستیانو رونالدو , لیونل مسی , لیگ NBA , النصر عربستان ,

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: