۱۳۶۵۰
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
تعداد بازدید : ۳۱
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

پیشکسوت فوتبال معتقد است در مرحله حذفی نه تنها ژاپن بلکه سایر تیم‌ها قوی‌تر عمل خواهند کرد.

پیشکسوت فوتبال معتقد است در مرحله حذفی نه تنها ژاپن بلکه سایر تیم‌ها قوی‌تر عمل خواهند کرد.

به گزارش فراتیتر، عبدالله ویسی در ارزیابی از عملکرد تیم ملی ایران در مرحله گروهی بازی‌های جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: از قبل مشخص بود که در مرحله گروهی می‌توانیم از گروه خود صعود کنیم. این بازی‌ها در حقیقت نوعی تدارکات برای تیم ما بود. اولین بازی برابر فلسطین بود که به اعتقاد من می‌توانستیم گل‌های بیشتری نیز به ثمر برسانیم. بازی دوم که با نتیجه یک بر صفر هنگ کنگ را شکست دادیم، انتقادات زیادی به تیم وارد کرد که به اعتقاد من در تورنمنتی که در مرحله مقدماتی ۴ تیم همگروه باشند، امکان دارد یک بازی خوب از آب درنیاید که البته به نظر من عملکرد تیم ایران برابر هنگ کنگ قابل توجه بود.

وی افزود: شاید در بخش دفاعی خوب نبودیم اما موقعیت گل خوبی درست کردیم. این بازی تجربه شد تا برابر امارات بازی خوب و راضی کننده‌ای ارایه دهیم. البته در این بازی نیز نباید فضا را به خط حمله حریف می‌دادیم و موقعیت گلزنی را برای آن‌ها فراهم می‌کردیم. آن نظمی که باید باشد کمتر در بازی برابر امارات دیدیم، البته در این دیدار نشان دادیم که شایستگی قهرمانی را داریم.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این پرسش که خیلی از کارشناسان معتقد هستند که ایران در فاز تهاجمی در حد فوتبال اروپا عمل می‌کند اما در فاز دفاعی آسیایی است، خاطرنشان کرد: من هم موافق این موضوع هستم و معتقدم بین خط هافبک و دفاع ما هماهنگی لازم وجود ندارد. امیدوارم در بازی‌ حذفی کادرفنی به قلعه نویی کمک کند تا هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود.

وی درباره قرعه ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا افزود: هیچ فرقی نمی‌کند. اگر بخواهیم قهرمان شویم باید تمام تیم‌ها را شکست دهیم. این مثل آب در هاون کوبیدن است، تیمی که می‌خواهد قهرمان شود حالا سوریه برابر آن قرار بگیرد یا تیم گردن گلفت‌تر دیگر، هیچ فرقی نمی‌کند. باید تمام تیم‌ها را شکست دهیم. تصور کنید در نیمه نهایی به ژاپن بخوریم و فینال با کره بازی کنیم. هر دو تیم هیچ فرقی برای ما نمی‌کند و باید هر دو تیم را شکست دهیم تا به قهرمانی برسیم.

ویسی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران با پتانسیلی که دارد، می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود یا خیر، گفت: ایران صد در صد تا فینال پیش می‌رود. در این مرحله اگر مشکل دفاعی حل شده باشد و موقعیت گلزنی برای حریف ایجاد نکنیم، شانس قهرمانی دارد.

وی در ارزیابی از سطح مسابقات جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: در دور مقدماتی چون ژاپن می‌داند که به مرحله بعد صعود خواهد کرد شاید انرژی بیشتری را صرف این مرحله نمی‌کند و موضوع مهم برای این تیم، پس از صعود از مرحله گروهی است. قطعا در مرحله حذفی نه تنها ژاپن بلکه سایر تیم‌ها قوی‌تر عمل خواهند کرد. تیم‌هایی که در دور مقدماتی روی آن‌ها حساب باز کرده بودیم و برخلاف تصورات ظاهر شدند، مطمئنا در مرحله حذفی عملکرد بهتر و قوی‌تری خواهند داشت.

ویسی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما کدام تیم در مرحله گروهی بهتر و شگفت ساز بود، افزود: با چند بازی نمی‌توانیم بگوییم تیمی شگفتی ساز بوده است. زمانی می‌توانیم بگوییم تیمی شگفتی ساز بوده که به عنوان مثال تیمی مثل اردن جزو ۴ تیم برتر قرار بگیرد. حال این که تیمی در یک بازی برابر یکی از قدرت‌های برتر آسیا خوب بازی کرده دلیل بر شگفتی نیست.

وی در پایان درباره ادامه همکاری خود با نفت آبادان گفت: شرایط همکاری با این تیم میسر نبود و الان در حال استراحت و ارزیابی تیم ملی در بازی‌های جام ملت‌ها هستم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: