۱۴۱۱۰
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
تعداد بازدید : ۳۷
گزارش‌ها از وضعیت بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت پراید ۱۵۱ دیروز در بازار خودرو با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۳۰۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

گزارش‌ها از وضعیت بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت پراید ۱۵۱ دیروز در بازار خودرو با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۳۰۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

به گزارش فراتیتر، نوسان قیمت دلار، سیگنال افزایش قیمت را به بازار خودرو داد؛ به طوری که دیروز بازار خودرو با رشد ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی مواجه شد.

اما رشد قیمت‌ها را در حالی در بازار خودرو شاهد هستیم که فعالان بازار اعتقاد دارند که این موضوع باعث شده که خریداران فعلا از خرید صرف‌نظر کنند؛ به طوری که بازار شاهد کاهش تعداد معاملات خودرو در چند روز گذشته بوده است.

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو در خصوص افزایش قیمت‌های اخیر در بازار خودرو می‌گوید: قیمت خودرو باید کاهشی باشد؛ چون خودروسازان عرضه را افزایش داده‌اند و خودرو فاکتور و ماشین‌ها را اکثرا پلاک می‌کنند، منتهی افزایش نرخ دلار که هر روز در حال رشد است، اجازه نمی‌دهد که قیمت‌ها کاهشی شود.

به گفته فیروزی، اگر نرخ دلار به قیمت قبلی ۵۰ میلیون تومان برگردد، قیمت خودرو در بازار حدود ۱۰ درصدی کاهش پیدا می‌کند.

وی درباره صحبت‌های اخیر وزیر صمت مبنی بر این‌که بازار خودرو به تعادل می رسد، عنوان می‌کند: صرفا با عرضه زیاد خودرو، قیمت‌ها متوقف نمی شود؛ بلکه به نظر می رسد موضوعی که اثرگذار است، قیمت ارز بوده و تا دلار کاهشی نشود، بازار به تعادل نمی رسد؛ ضمن اینکه با افزایش قیمت دلار، مردم حتی کسانی که نیاز ندارند، وقتی می بینند تورم در کشور افزایش می یابد، به خرید خودرو علاقه نشان می‌دهند، خودرو خریداری می‌کنند، چون نگهداری و فروش آن راحت است و می‌دانند که می‌توانند گرانتر بفروشند.

فیروزی در مورد زمان مناسب خرید خودرو نیز می‌گوید: دو ماه قبل زمان مناسبی برای خرید خودرو بود، از ابتدای سال قیمت ها کاهشی بود تا این که از دو ماه گذشته زمزمه تورم شروع شد. الان فکر نمی کنم خودرو قبل از عید با بعد عید چندان تفاوت قیمت داشته باشد، مگر این که تورم شدید پیش بیاید.

آخرین تغییرات قیمت خودرو در بازار

گزارش‌ها از وضعیت بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت پراید ۱۵۱ دیروز در بازار خودرو با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۳۰۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۶۰۵ میلیون تومان رسید. پژو۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۲ ا افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین پژو۲۰۷ تیپ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۵۵ میلیون تومان قیمت داشت. پژو۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، با قیمت ۷۳۰ میلیون تومان در بازار دیده می‌شد.

در این میان، قیمت پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ در حدود ۵ میلیون تومان گران و ۷۵۰ میلیون تومان فروخته شد. قیمت پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم رشد ۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و ۷۵۵ میلیون تومان اعلام شد.

بنا به این گزارش، تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲ در بازار خودرو با افزایش ۲۰ میلیون تومانی، ۸۱۰ میلیون تومان فروخته شد. تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نیز با افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان و تیبا هاچ‌بک EX نیز رشد ۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و ۳۹۵ میلیون تومان به فروش رفت.

گزارش‌های میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت دناپلاس اتوماتیک توربوآپشنال مدل ۱۴۰۲ در بازار در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ میلیون تومان گران شد و یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان قیمت داشت. قیمت دناپلاس دنده‌ای ساده مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۷۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. راناپلاس هم نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۵۹۰ میلیون تومان به فروش رفت. در عین حال، ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۴۱۵ میلیون تومان و ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۴۹۰ میلیون تومان به فروش رفت.

در این میان، سمند سورن پلاس EF۷ بنزینی مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، ۶۵۵ میلیون تومان قیمت خورد. شاهین G اتومات CVT نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۴۵ میلیون تومان به فروش رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کوییک GX L دنده‌ای ۳۵۹ میلیون تومان بود. کوییک R پلاس اتوماتیک هم به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رفت.

تکان شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پراید، پژو، تیبا، سمند، شاهین و کوییک

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: