۱۴۲۳۲
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۳۵
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

پیشکسوت فوتبال می‌گوید بازیکنان با تجربه تیم ملی با بی‌تجربگی مقابل سوریه کار را سخت کردند و با این شرایط ایران با خستگی به مصاف ژاپن می‌رود.

پیشکسوت فوتبال می‌گوید بازیکنان با تجربه تیم ملی با بی‌تجربگی مقابل سوریه کار را سخت کردند و با این شرایط ایران با خستگی به مصاف ژاپن می‌رود.

به گزارش فراتیتر، ابراهیم قاسم‌پور، درباره دیدار ایران و سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023، اظهار داشت: دو نیمه متفاوت داشتیم. نیمه اول نسبتاً خوب و نیمه دوم بد بودیم. بازیکنان ما که با تجربه بودند، بی‌تجربگی کردند و کار را با ارائه بازی احساسی برای خودمان سخت کردیم. این معضل فوتبال ما است که یک نیمه خوب هستیم و یک نیمه افت می‌کنیم. کادر فنی باید بررسی کند تا در بازی بعد این مسائل ریشه‌یابی شود. عملکرد تیم ملی در نیمه دوم پُر از انتقاد بود. در حالی که انتظار می‌رفت در نیمه دوم تعداد گل‌های خودمان را افزایش دهیم و با خیال راحت صعود کنیم کار را برای خودمان سخت کردیم و با خستگی، باید به مصاف سامورایی‌ها برویم.

وی درباره اخراج مهدی طارمی عنوان کرد: طارمی بعد از اخراج گریه کرد اما او لژیونر است و در اروپا با قوانین و بازی تحت نظر کمک داور ویدیویی آشنایی زیادی دارد. او نباید اینچنین اخطار بگیرد. به فرض که مهاجم حریف از طارمی رد می‌شد مگر می‌خواست چه اتفاقی بیفتد؟ طارمی که خشونت چاشنی بازی‌اش نیست، نباید دو کارت در یک مسابقه بگیرد. ای کاش به جای طارمی، محبی کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد. ما همیشه از زوج آزمون و طارمی به عنوان نقطه قوت تیم یاد می‌کنیم. متأسفانه بازیکنان دیگری مانند محمد محبی و شجاع خلیل‌زاده هم اخطار گرفتند.

*اشتباهات دفاعی؛ تکرار مکررات

پیشکسوت فوتبال ایران راجع‌ به عملکرد خط دفاعی ایران گفت: متأسفانه در بازی‌های قبلی هم در خط دفاع شاهد اشتباه بوده و به کرات درباره این موضوع هشدار داده بودیم. در این بازی هم اشتباهات دفاعی ما تکرار شد. در یکی از صحنه‌ها مهاجم سوریه صاحب موقعیت گلزنی شد که از کنار دروازه ما به بیرون رفت. مطمئن باشید که بازیکنان ژاپن به سادگی از این موقعیت‌ها و فضاها رد نخواهند شد.

*تعویض‌های تیم ملی مقابل سوریه جای تعجب داشت

قاسم‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا چینش ترکیب و تعویض‌های تیم ملی مقابل سوریه اشتباه بود، گفت: خصوصیات بازی مهدی قایدی طوری است که در بازی مانند سوریه که بازیکنان آن فیزیکی هستند با سرعت بالا، قدرت شوتزنی و قدرت دریبلینگ مناسب می‌تواند از دفاع تیم حریف رد شود. خروج سامان قدوس که بازیکن بازیساز ما است و تجربه بین‌المللی دارد، کمی جای تعجب داشت. به جای قدوس، امید ابراهیمی را به زمین آوردیم که خصوصیات بازی‌اش همانند سعید عزت‌اللهی است. این بازیکنان هافبک دفاعی هستند و بیشتر از بازیساز بازیکن درگیر شونده هستند اما کار قدوس بازیسازی است. نمی‌توانم خودم را جای آقای قلعه‌نویی و کادر فنی بگذارم، شاید آنها از نزدیک که شاهد بازی هستند و از درون تیم خبر دارند بر اساس شرایط این بازیکنان را انتخاب کردند اما تعویض‌ها برای من جای تعجب داشت.

*تعداد زیاد لژیونرها نقطه قوت ژاپن است

وی با اشاره به نقطه قوت ژاپن و تقابل با ایران در دیدار یک چهارم نهایی عنوان کرد: ترکیب تیم ژاپن پُر از لژیونر است. آنها تجربه، خلاقیت و سرعت بازی بسیار خوبی دارند. قطعاً برابر ژاپن بازی سختی داریم و آنها از فضاها به سادگی عبور نخواهند کرد.

*رضاییان بازگشت به عقب خوبی ندارد

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه آیا نفوذ رامین رضاییان و عدم پوشش پشت سر وی به تیم ملی ضربه زد، اظهار داشت: رضاییان یک بازیکن تهاجمی است و هر چقدر به وی گوشزد کنند که جلو نرود، یک جایی او به جلو می‌رود. باید قبول کنیم با توجه به خصوصیات باز‌ی‌اش برگشت به عقب خوبی ندارد و در ضد حملات سریع رقبا ممکن است تیم ملی ضربه ببیند. کادر فنی تیم ملی در 20 روز نمی‌تواند سبکی که یک عمر رضاییان با آن بازی کرده، را تغییر بدهد. باید با استفاده از مدیریت بازیکنان نظیر هافبک‌های دفاعی و مدافعان این فضا را پوشش داد.

*داشته‌های تیم ملی سیستم بازی مقابل ژاپن را مشخص می‌کند

قاسم‌پور در مورد اینکه آیا تیم ملی با توجه به مصدومیت مدافعان میانی و فرصت کم تا بازی با ژاپن، امکان تغییر سیستم دارد، یادآور شد: انتخاب سیستم با توجه به داشته‌های تیم ملی و آنالیزی است که نسبت به رقبا صورت می‌گیرد. کادر فنی قطعاً به خوبی رقیب را آنالیز می‌کند و با توجه به اطلاعاتی که از درون تیم دارد بازیکنان را چینش می‌کند. بنابراین تغییر سیستم به 2-5-3 یا استفاده از سیستم 1-4-1-4 بسته به نظر کادر فنی تیم ملی است.

*چه کسی جانشین طارمی می‌شود؟

وی راجع‌به اینکه چه کسی در غیاب مهدی طارمی در ترکیب اصلی تیم ملی قرار می‌گیرد، گفت: در بازی بعد حسین کنعانی‌زادگان به ترکیب بازمی‌گردد اما مهدی طارمی نیست. در حال حاضر شهریار مغانلو، محمد محبی و کریم انصاری‌فرد می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. با توجه به شرایط بدنی و روحی به نظر می‌رسد کریم انصاری‌فرد جانشین طارمی می‌شود.

منبع: تسنیم
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: