۱۴۲۴۲
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
تعداد بازدید : ۴۲
ترافیک هوایی که بر اساس کیلومترهای مسافری یا RPK های درآمدی محاسبه می‌شود، ۳۶.۹ درصد نسبت به سال قبل (۲۰۲۲) در سال میلادی ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

ترافیک هوایی که بر اساس کیلومترهای مسافری یا RPK های درآمدی محاسبه می‌شود، ۳۶.۹ درصد نسبت به سال قبل (۲۰۲۲) در سال میلادی ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

به گزارش فراتیتر، انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA) اعلام کرد ترافیک هوایی جهانی در سال ۲۰۲۳ به دلیل تقاضای قوی به ۹۴.۱ درصد از سطح قبل از همه‌گیری خود رسید.

داده‌های یاتا نشان می‌دهد ترافیک هوایی که بر اساس کیلومترهای مسافری یا RPK های درآمدی محاسبه می‌شود، ۳۶.۹ درصد نسبت به سال قبل (۲۰۲۲) در سال میلادی ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

با افزایش سالانه ۳۰.۴ درصدی، سفرهای داخلی در سال ۲۰۲۳ از سطح قبل از ویروس خود ۳.۹ درصد فراتر رفت.

از سوی دیگر، ترافیک بین‌المللی با وجود افزایش ۴۱.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۱.۵ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ بوده است.

مدیرکل یاتا،  ویلی والش گفت «بازیابی اتصال به اقتصاد جهانی نیرو می‌دهد زیرا افراد برای تجارت، ادامه تحصیل، تعطیلات و موارد دیگر سفر می‌کنند.»

وی از دولت‌ها خواست تا رویکردی استراتژیک برای به حداکثر رساندن مزایای سفر هوایی در دوران پس از همه‌گیری اتخاذ کنند.

همچنین توضیح داد این مورد به معنای فراهم کردن زیرساخت‌های مقرون‌به‌صرفه برای پاسخگویی به تقاضا، ایجاد انگیزه برای تولید سوخت پایدار هوانوردی (SAF) برای رسیدن به هدف خالص انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ و اتخاذ مقرراتی است که سود و هزینه روشنی را ارائه می‌کند.

تقاضای جهانی برای حمل و نقل هوایی که بر حسب تن کیلومتر اندازه‌گیری می‌شود، ۱.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ و ۳.۶ درصد نسبت به سطح قبل از همه‌گیری کاهش یافته است.

اکونومی نوشت ظرفیت (محموله در دسترس اندازه‌گیری شده بر حسب تن-کیلومتر) نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: