۱۴۴۳۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۳۴
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

ثروت خالص مارک زاکربرگ در پی عملکرد مالی قوی شرکت متا و صعود ارزش سهام این شرکت، به ۱۶۵ میلیارد دلار صعود کرد و او را از بیل گیتس پولدارتر کرد.

ثروت خالص مارک زاکربرگ در پی عملکرد مالی قوی شرکت متا و صعود ارزش سهام این شرکت، به ۱۶۵ میلیارد دلار صعود کرد و او را از بیل گیتس پولدارتر کرد.

به گزارش فراتیتر، مارک زاکربرگ که مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت شبکه اجتماعی متا است، روز جمعه با صعود ۲۲ درصدی ارزش سهام متا که ۲۸ میلیارد دلار به ثروت او افزود، پولدارتر شد و ثروتش به ۱۶۵ میلیارد دلار رسید.

همچنین، زاکربرگ در هنگام پرداخت نخستین سود نقدی سهام شرکت متا در مارس، ۱۷۴ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. زاکربرگ حدود ۳۵۰ میلیون سهام کلاس ای و بی این شرکت را در اختیار دارد که هر دو واجد دریافت سود نقدی هستند. اگر شرکت متا، سود نقدی سه ماهه ۵۰ سنت را حذف کند، زاکربرگ بیش از ۶۹۰ میلیون دلار بر مبنای سالانه دریافت خواهد کرد.

این یک تغییر قابل ملاحظه برای ثروت مردی است که ارزش دارایی‌اش، ارتباط نزدیکی با عملکرد سهام شرکت متا دارد. طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت خالص زاکربرگ در سال ۲۰۲۱ که نزدک به رکورد بالای جدیدی صعود کرده بود، حدود ۱۴۲ میلیارد دلار بود.

اما اصلاح گسترده بازار، به شدت به متا ضربه زد. سرمایه‌گذاران و تحلیلگران، از متا برای ریختن میلیاردها دلار به واحد واقعیت مجازی «رئالتی لَبز»، به شدت انتقاد کردند. زاکربرگ با کاهش شدید هزینه‌ها به شکل گسترده، پاسخ داد و آن را سال «بهره وری متا» نامید.

بسیاری از مدیران عامل شرکت‌های فناوری، اقدامات مشابه را در سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ دنبال کردند.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، درآمد شرکت متا در سه ماهه چهارم، بهتر از حد مطلوب بود و این شرکت رشد در همه بخش‌های کلیدی را گزارش کرد و درآمد خالصش بر مبنای سالانه، بیش از ۳ برابر افزایش یافت. این شرکت اکنون ۱.۲ تریلیون دلار ارزش دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: